Hallo Felix,
Twee verdere opmerkingen nadat je het advies van Marcel (
) hebt geprobeerd.
- Mechanisch:
Kijk of het motorschild recht zit. De rotor moet zo loodrecht mogelijk op het motor huis zitten.
Zorg er voor dat het motor schild vlak op de permanent zit, en de permanent magneet weer vlak op het motor huis.
Voor beide checks de schroeven van het motorschild een/halve slag losdraaien en met de hand uitrichten.
Daarna de schroeven weer aandraaien en zorgen dat je ongeveer evenveel kracht zet. En vast is vast, niet extra stevig aandraaien.
Laatste is dan de check of er dun filmpje olie in de glijlagers zit.
- Elektronisch:
De lokpilot V4 heeft ook een auto-tune feature ingebouwd. Daarvoor heb je een een stuk (recht)rail van 3m-4m nodig (of rollerbank). Programmeer de CV54 op 0, en zet de lok aan het begin van de testbaan. Als je nu het licht van de lok aanzet, zal de lok rap versnellen en zelf weer stoppen. Na deze spurt heeft de lok 'zelf' bedacht wat de motor instellingen zouden moeten zijn. (zie 11.1.3. Automatisches Einmessen des Motors uit de handleiding)
Tip: gebruik een juist geresette centrale, de lok moet op de baan gezet worden met de F0 (licht) status uit.
Jan-Peter