Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Wico's Blitzenbach: de benedenloop

Gestart door Wico woensdag 27 januari 2021, 11:39:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wico's Blitzenbach: de benedenloop
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Blitzenbach: de benedenloop
De afgelopen dagen lekker bezig geweest met het realiseren van de benedenloop van de Blitzenbach. Er is nog voldoende ruimte voor verdere details, en uiteraard moet er straks ook nog stromend water in komen :). Deze fase van het project is voor nu afgerond met het plaatsen van de bruggen, de verdere afbouw komt later. De focus komt nu weer op de bouw van mijn baan en de afronding van bezetmelders en ringleiding. Daarna volgt het inrichten en testrijden met iTrain. Weer een nieuw avontuur te volgen in mijn modelbaanbouw topic :P.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Blitzenbach: de benedenloop
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Wico's Blitzenbach: de benedenloop
-WICO,
Het is inderdaad verbijsterend, dat ook onder de spoorbrug nog veel te zien is. Jij hebt dat fantastisch gedaan en vraagt om nog meer details in de rivierbedding. Maar dat is voor later, zoals jij al mededeelde. Jij mag zeker heel tevreden zijn met de scenery rondom de rivierbedding.
Nu de 'baan' verder gaan afbouwen en dan is het hier helaas ten einde gekomen? Jammer! Maar het allermooiste komt er nog aan! Je kunt mogelijk in verloren uurtjes nog even iets gaan doen aan de brugdelen. Of zijn deze zojuist helemaal goed in de verf gezet voor de komende winterperiode? Sorry, dat ik weer iets heb aangekaart, wat zeker jouw aandacht niet uit het oog zal verliezen. Ach, "Komt later wel"!
Mijn (foto)voorbeeld (#44) laat ook zien de hoge brugdelen, die mooie verweerde strepen laat zien. Ach, ook dit is maar een voorbeeld.
Suk6 en veel plezier met de nodige rust in de komende tijd!
Re: Wico's Blitzenbach: de benedenloop
Waarom plaats je die grootspoor foto Gerard, dit is toch een scenery topic waarin Wico zijn bouwsels beschrijft? Wordt een beetje een rommeltje zo vind ik.

Gr, Ben.
Re: Wico's Blitzenbach: de benedenloop
 @citaat

Voor een beginner zoals ik zijn zulke fotos zeer behulpzaam,kan het dus zeker wel waarderen :thumbup:
Re: Wico's Blitzenbach: de benedenloop
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Wico's Blitzenbach: de benedenloop
Hoi Wico

Daar hebben we weer een scenery bouwer in de dop :thumbup:

Je hebt er in ieder geval plezier in, want dat mag ook wel als je 10 mtr baan mag aankleden :D

Weer een item wat ik zeker ga volgen B)

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Wico's Blitzenbach: de benedenloop
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wico's Blitzenbach: de benedenloop
@ Gerard,

Goed gezien dat de bruggen juist een verfbeurt hebben gehad. Die Zwitsers houden niet van oud en roestig, dus alles wordt in Donnerwetter Alm tip top onderhouden :P. Je voorbeeld foto kan ik wel weer gebruiken voor het grote stenen viaduct. Dat is nu nog iets te netjes na tientallen jaren in de buitenlucht, dus dat vraagt om wat meer verwering :).

Je grootspoor foto's zijn ook mooi en verdienen eigenlijk een eigen topic in de foto/video rubriek :idea:.

@ Frenk,

Mijn foto's zijn inderdaad ook bedoelt om anderen te inspireren en te helpen. Scenery bouwen is vooral een kwestie van durven en doen ;).

@ Hans,

Scenery bouwen en treinen rijden zijn voor mij de kern van de hobby. Blij dus dat ik nog jaren vooruit kan :P.

Groeten,
Wico