Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Roco BR 85 (78263) springt naar analoge modus (opgelost)

Gestart door sebastian-97 zondag 24 januari 2021, 18:21:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco BR 85 (78263) springt naar analoge modus (opgelost)
Goedemiddag mensen,

Ik zit met het volgende probleem, misschien weten jullie wat er loos is. Ik regel de treinen die op een stukje C rails rijden wat ik op een plank heb liggen met een CS3. Ik heb een BR 85 001 van Roco, de 78263. Sinds een tijdje springt de loc op de een of andere manier naar analoge modus o.i.d. als de loc even geen stroom krijgt. Als de loc even geen stroom krijgt van het spoor of ik druk de stop knop 2 keer in, dan gaat de loc er vandoor met de frontverlichting aan en zonder geluid (terwijl het geluid voor de stroomonderbreking het wel deed). Als ik vervolgens de stop knop weer 2x in druk, gaat de loc nog steeds in analoge modus verder. Maaarrr, als ik de stop knop in druk (geen stroom op de baan dus), de rijrichting verander, en weer op de stop knop druk (weer stroom op de baan zetten), dan kan ik de loc wel weer digitaal bedienen en doet het geluid en alles het ook weer. Heeft iemand een idee wat er mis is? Het gebeurt alleen bij deze loc, andere locs werken prima.

Nou is het wel een loc die meerdere malen de fabriek van Roco heeft gezien. Bij aankoop kwam er geen rook uit en liep de vloeistof eigenlijk dwars door de loc waardoor het hele onderstel onder zat. Toen dat gemaakt was en hij weer bij de dealer was, hebben we hem geprobeerd en deed de (sluit)verlichting het niet. Die kon dus weer even hard terug naar Duitsland. Ongeveer een jaar later deed de sound het niet goed meer en werd na ongeveer een minuut vaag tot niks. Nu weer een jaar later, heb ik dit probleem.

Wat ik heb geprobeerd:
Loc resetten met CV 8 -> probleem is er nog steeds, springt naar de analoge modus bij geen stroom.
Loc resetten in tabblad 'installeren' -> probleem is er nog steeds, springt naar de analoge modus bij geen stroom.
Via CV29 de analoge modus uit zetten -> probleem is er nog steeds, springt naar de analoge modus bij geen stroom.

Wat ik nog wil proberen is van de week even een klein baantje met een mobile station en een gleisbox leggen en kijken of hier hetzelfde gebeurd. Maar ik dacht vraag jullie ook om hulp, misschien dat jullie weten wat het is. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Sebastian
Re: Roco BR 85 (78263) springt naar analoge modus
 @citaat Probeer eens via het aanpassen van CV29 de analoge modus uit te zetten. in het boekje staat welke waarde je in CV29 mag schrijven. Het is wel DCC-protocol.

Groet Ronald.
Re: Roco BR 85 (78263) springt naar analoge modus
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Roco BR 85 (78263) springt naar analoge modus
Volgens de beschrijving is dat al gebeurt Ronald😉
Re: Roco BR 85 (78263) springt naar analoge modus
'k Herken dit probleem niet, heb wel af en toe last met de rookproductie.
Overigens: Roco wordt gefabriceerd in Oostenrijk.

P.S.: Ik gebruik de DCC modus.
Re: Roco BR 85 (78263) springt naar analoge modus
De loc rijdt bij mij ook via DCC. Heb helaas nog geen tijd gehad om het rondje met de mobile station te rijden maar dat zal van 't weekend wel komen.

Ahh oke, ze zeiden bij mij elke keer dat ze hem naar Duitsland moesten sturen. 
Re: Roco BR 85 (78263) springt naar analoge modus
Gister een rondje gelegd en de mobile station er aan gehangen. Geen problemen bij stroomonderbrekingen. Kon de loc gewoon bedienen zoals het hoort.
Zojuist hem nog is op het stuk spoor op de plank gezet waar de central station op aangesloten is. En ineens werkt dit ook weer naar behoren. Niks geen problemen meer.
Techniek af en toe... Soms werkt het niet en vraag je je af hoe dan? maar dan kan het ook ineens wel weer werken en vraag je je weer af, hoe dan  :D