Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Handleiding tips afstellen sleper

Gestart door Wheels vrijdag 22 januari 2021, 21:42:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Handleiding tips afstellen sleper
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Handleiding tips afstellen sleper
ik zoek tips / handleiding voor het afstellen van slepers /stuurinrichting voor grote en kleine faller auto's.

Op dit moment probleempje dat de stuurwielen na een bocht niet in de rechte stand komen. Door de bandjes wat ruwer te maken en de sleper te verbuigen spoort de auto wat beter. Is het bijplaatsen van magneetjes een optie?

Gr Matje
Re: Handleiding tips afstellen sleper
Ligt de ijzerdraad niet te diep ?
Re: Handleiding tips afstellen sleper
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Handleiding tips afstellen sleper
Draad met de faller frees ingefreesd en niet te diep want dat gaat niet met die frees.

Andere auto's rijden probleemloos en volgen de draad zoals het hoort.

Gr Matje

Re: Handleiding tips afstellen sleper
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Handleiding tips afstellen sleper
Re: Handleiding tips afstellen sleper
Beste  Matje, op die probleem plekken heb ik over de hele breedte van de weg schilders afplakband  geplakt . Na elk e laag  even  proefrijden , zodra hij goed  door de bocht  komt weer wegenverf er op en klaar Ik had het zelfde probleem  in mijn  haarspeld bochten met een  stijging van  10 % liep  mijn  vrachtauto ook  vast , nu rijdt hij goed ,er staat een filmpje op mijn bijdrage  ,Mijn spoorbaan. Groeten  Klaas. o ja  ik had wel  een zwaardere magneet op de sleper gezet.
Re: Handleiding tips afstellen sleper
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Handleiding tips afstellen sleper
Hoi Klaas,
Met het aanbrengen van schilderstape creƫer je ?
- ruwer wegdek
- grotere afstand sleper naar draad vanwege dikte wegdek

Of ???

Gr Matje
Re: Handleiding tips afstellen sleper
Hallo Matje  dat klopt ,maar het gaat voornamelijk  om de kracht  van de  magneet. Waar  de draad dieper is heeft de sleper een grotere magneet  nodig dat  was bij mij het geval ,maar op plekken waar de  draad ondiep lag plakte hij de auto vast aan de baan ,vooral in bochten ,vandaar ik afstand draad - magneet vergroten moest door  middel  van  tape. Ik weet niet of je de weg in de wegenverf  heb gezet , dat is ook  stroef. GROETEN  klaas.
Re: Handleiding tips afstellen sleper
hallo ik heb zelf al wat auto.s om gebouwd en daar na getest.
het schroef je van de sleper iets aan draaien.
als dat niet helpt onder de bumper een stuk je lood aan brengen
waar er door meer druk op de wielen komt te staan.