In de link van Sander ook

Elk rijtuig komt met een eigen decoder ingebouwd. (sleper onder elk rijtuig, maar dat vervang ik dan wel door stroomvoerende koppelingen, als ik ooit zo'n set koop)
F3 is gangpad, F4 is andere kant.
En met een gezamelijk adres, kan je ze ook ineens allemaal tesamen openen en sluiten.
verder hebben die rijtuigen ook al ingebouwd rijtuigverlichting, sluitverlichting, en zelfs sound ! (allemaal dus !)
Het rijtuig dat je instelt als laatste rijtuig (doormiddel van CV's), daarvan werkt het geluid dan (fluitje als deuren sluiten) en sluitverlichting.
Mocht best goedkoper, simpele functie-decoder in elk rijtuig leek me al voldoende, maarja ...
Rond de 1000 euro voor een simpele lok (E10) met 3 simpele rijtuigen, dat is me toch een beetje veel ...
(lol, en voor dat geld heb je nog geen bewegende preisertjes ... eigenlijk helemaal geen preisertjes, met het risico om het mechanisme te beschadigen als je het rijtuig opent hiervoor)
We zoeken wel verder naar andere "opties" die we kunnen laten bewegen aan een rijtuig ... ruitewissers bevoorbeeld op de lok

groeten,
Kris