Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?

Gestart door Har maandag 18 januari 2021, 18:04:20

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Met welke Loc(s) zijn we blij en waarom?

Ik trap af:

Hierbij een foto van een doodgewone BR 86, (digitaal FX) zoals Marklin ze bij bosjes gemaakt heeft.

Waarom ben ik daar nou zo blij mee? Om te beginnen kwam ik hem tegen op een beurs voor 65 euro. Dat was al een zacht prijsje. De sympathieke verkoper deed er uit zich zelf nog 5 euro af. Dus dat was een leuke vondst.

Thuis gekomen had ik geen super hoge verwachtingen. De reden daarvoor is dat in mijn beleving de oudere digitale Marklin locs, rondrijden met een stevig "koffiemolen" geluid en dat de rijeigenschappen niet heel bijzonder zijn.

Op de rails gezet stoof het ding er als een raket vandoor dus draaide ik snel de  regelaar terug. Hij bleef echter erg lang uitrijden met het risico op botsingen.

Onder de zeer simpel verwijderbare kap ( dat is ook wel eens anders) trof ik de netjes georganiseerde electronica van de FX decoder. Met 2 stelschroefjes zijn snelheid en vertragingen te regelen. Na afstelling bleek het locje zeer stabiel te lopen. Met een puik snelheidsbereik van laag tot hoog en bovendien zeer soepel. Zonder enig "koffiemolen" effect.

Dus voor 6 tientjes een prima lopend en betrouwbaar locje. Kijk dat maakt me blij....

Ow ja.. en ook nog een telexkoppeling..
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Ik ben heel blij met de Marklin Motorposten die ik heb :)
Als net tiener heb ik er uren naar lopen kijken in de etalage maar toen waren ze helaas onbereikbaar voor mij,maar gelukkig is dat nu anders :D
En daarna natuurlijk de NS 1600 ;)
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?

Aha... dus jij stond ook uren bij een etalage met je neus er tegen aan te loeren naar al dat onbereikbare moois :. Hier nog één.. :P
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Ik ben blij met mijn (inmiddels) 3 Märklin BR 39-ers. De eerste die uitgegeven werd was de reden waarom ik insider geworden ben. Ok, ik had er al eentje van Rivarossi en twee van Fleischmann, maar de M* 39048 en 39083 en later ook de 39138 zijn allemaal in Jünkerath gestationeerd geweest (net als de 39225 van Fleischmann).

Groet, Paul
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Ik vind veel mooi, maar de Zweedse Rc's vind ik erg mooi.
Vooral toen ik ze ook in het echt zag. Ook de verschillende uitvoeringen met frisse kleuren mogen er zijn.
Ik heb ze dan ook allemaal.  :)
Mvg. Marcel
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

offline
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Ik ben blij met deze:

Vond hem onlangs in mijn verzameling en wist niet eens dat ik die had. :P

https://wiki.3rail.nl/index.php?title=M%C3%A4rklin_37954

Mvg,

Johan (treinsmurf)
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Ik ben bijzonder tevreden over mijn 56 jaar oude 3000 uit het startpakket dat ik kreeg op mijn 7de. :)



Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Echt 1 favoriet heb ik niet, er zijn wel meerdere treinen waar ik erg blij mee ben.


om te beginnen deze raillogix 1619. ik vind de kleurstelling erg gaaf. Vanaf het moment dat bekend was dat deze in model uitgebracht zou worden is deze op het wenslijstje terecht gekomen. Toen die van de zomer bij MTE in de prijsdump ging heb ik de loc gelijk gekocht.


de tweede loc waar ik erg blij mee ben is de blauwe 1200 van roco. Naast dat deze loc een cadeautje voor mn HAVO diploma was is het over het algemeen een zeer geliefde nederlandse loc. Ook ik ben liefhebber van deze loc en eigenlijk hoort de loc wel op iedere nederlandse baan thuis en dus moest er ook hier eentje komen. Ook deze loc is met een prijsdump gekocht bij MTE.


naast liefhebber van oud nederlands materiaal ben ik een groot liefhebber van (duitse) stoomlocomtieven. Van de hele serie stomers die gebouwd zijn was er eentje die er echt overduidelijk voor mij uit sprong en dat was de baureihe 41 met neubau ketel en oliestook installatie. Mijn favoriet moest dus ooit een keer in model op de modelbaan komen en ook deze wens is inmiddels vervuld. In december heb ik van de supermarkt een leuke corona bonus gekregen en deze is geinvesteerd in deze ietwat dure stoomloc. Vooral de prijs was een valkuil voor mij, maar dankzei corona is deze loc er eerder gekomen dan verwacht :)


als laatste deze 2 nederlandse diesels. De 2404 is een cadeautje voor mijn 15e verjaardag geweest en heeft sindsdien vele kilometers gedraaid. De loc stond destijds in de actie folder van harlaar en koste nog geen 100 euro. Nadat nummer schildjes waren geplaatst en slangetjes een klein verfje hebben gehad zijn ook de buffers grijs wit geschilderd en is de uitlaat verlaagd naar voorbeeld van de vsm 2412. De loc rijd nog altijd vrolijk zijn rondjes en ik ben er nog altijd blij mee. De 2210 heb ik voor een leuke prijs 2e hands gescoord. De vorige eigenaar vond de loc wel mooi maar gebruikte hem eigenlijk niet en zodoende heb ik de loc met vrijwel geen gebruiks sporen kunnen scoren.

eigenlijk zit er achter al mijn treinen wel een verhaal(tje) maar dit zijn wel de loc's waar ik het meest blij mee ben en die ook de meeste kilometers maken over de modelbaan.
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Als ik vroeger met mijn moeder mee ging de stad in,was het een vaste prik om langs alle treinenwinkels te gaan.
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Mogen we buiten de lijntjes kleuren? Want ik zie hier ook al modellen die niks met Märklin te maken hebben...
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
'k Ben blij met bijna alle loc's, anders had ik ze niet aangeschaft. ;)
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Citaat van: antonv op dinsdag 19 januari 2021, 13:54:59
Mogen we buiten de lijntjes kleuren? Want ik zie hier ook al modellen die niks met Märklin te maken hebben...
De topic-titel zegt in ieder geval niks over Märklin evenals de OP. Dus kleur lekker buiten de lijntjes :D
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
 @citaat
@citaat
idem... :D
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Citaat van: antonv op dinsdag 19 januari 2021, 13:54:59
Want ik zie hier ook al modellen die niks met Märklin te maken hebben...
oeps, mijn fout. Ik heb een selectie gemaakt op basis van de topic titel en eigenlijk niet gekeken onder welk board het topic stond :oops:
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Citaat van: antonv op dinsdag 19 januari 2021, 13:54:59
Mogen we buiten de lijntjes kleuren? Want ik zie hier ook al modellen die niks met Märklin te maken hebben...

Er staat toch "Met welke loc(s) zijn we blij"  en niet "Met welke Marklin Loc(s)" !

groet
Harald
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
 @citaat
Maar het staat in dit topic:

Bespreking Märklin H0 Modellen
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Citaat van: marklintim op dinsdag 19 januari 2021, 14:55:03

oeps, mijn fout. Ik heb een selectie gemaakt op basis van de topic titel en eigenlijk niet gekeken onder welk board het topic stond :oops:


Laat je niet gek maken, plaats gewoon waar JIJ blij mee bent. En dat is duidelijk te zien: mooie lokkies waar je duidelijk plezier aan beleefd.  :thumbup:

Gr, Ben.
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
 
Ja Tim, een mooie display van je favoriete locs met leuke achtergronden er bij. Dank je wel voor je bijdrage..

Enne.. ik weet niet zo gauw in welke rubriek ik deze vraag had moeten stellen.

Misschien kunnen de mods de boel verkassen zodat alle 3 rail merken aanbod kunnen komen..

Mvg Harry
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
 @citaat Zie ===> klik
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?

Ahh... geweldig Wim. Ongeëvenaard. Ik wist dat dit album er was. Ik was het zicht er op kwijt geraakt. En ik had je er niet opnieuw om durven vragen. Dank je wel voor de link.

Prachtig werk.

Mvg Harry
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Dat is een moeilijke vraag, het zijn er namelijk tientallen  :P :O
Ik ben in ieder geval met de laatste aanwinst, de BR 042 (37965). Schitterend model van een prachtig loctype. Verder kan ik natuurlijk noemen de BR 103 (37571), maar ook de BR 041, 043, 044, 055 en zeker de 086 met zilveren ketelringen uit set 28508.
Dan de fraaie BR 150 in het blauw-beige, en zijn kleine zusje de BR 141. Uiteraard mag ook de BR 280 niet ontbreken. En de rode Köf-II. En de Schienenbus, en de... en dan nog de voertuigen van de andere merken... afijn, u snapt het  B)
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Bon, als we toch buiten de lijntjes mogen kleuren doe ik mee.
Ik ben heel blij met dit Distler treinstel omdat het niet tot de categorie 'dertien in een dozijn' behoort, het is vrij uniek, ik heb het tot hiertoe nog nooit ergens teruggevonden, precies of er bestaat er maar 1 van.
En nu gaan er zoeken of ze het toch niet ergens kunnen terugvinden  ;)
En al is het een uurwerk stel, het rijdt perfect op 3 rail  ;)
Eigen foto:
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Tuurlijk gaan we zoeken...

Bron E-bay



Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Maar dat is niet dezelfde, ik heb de Belgische uitvoering  ;)
Vermoedelijk in heel kleine oplage gemaakt ten tijde dat Distler in België fabriceerde.
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?

Ow haha..  :D

Dank voor het showen. Het is een zeldzaamheidje..
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
 O:-D Heren, denk aan de bronvermelding indien het geen eigen foto is, die moet er echt bij.

Dirk-Jan
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
't Ja die van mij heb ik uiteraard zelf gefotografeerd want ik vond hem nergens anders 😉
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
En om bij Märklin te blijven ligt de Henschel Wegmann zug bij mij in het bovenste schuifje.
Om dezelfde reden als de al getoonde spoor 0 Distler, ook eentje waarvan er geen dertien in een dozijn gaan.
Een plaatje uit de Wiki
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Met welke loc(s) zijn we blij en waarom?
Citaat van: treinsmurf op maandag 18 januari 2021, 20:23:05
Vond hem onlangs in mijn verzameling en wist niet eens dat ik die had. :P
Dat overkomt mij nou nooit... :(