Ik ben al weer een aantal stappen verder in de aanleg van de baan, heb de benodigde seinen, verdeelplaatjes en schakelkastjes gekocht. Nu hang ik echter vast, ik heb te weinig stekkers en wil die gaan kopen. Omdat het lange tijd geleden is dat ik me met mijn hobby heb beziggehouden, probeer ik zoveel mogelijk de handleiding van de baanbouw te volgen. In de lijst van toebehoren staan een aantal dingen die ik niet goed kan plaatsen en waarbij ik heel graag hulp had gehad om het duidelijk te krijgen.
Het gaat om de volgende artikelnummer/artikelen:
- stekker met gat 7131 en stekker 7132, beiden 5 x
- mof 7111 (15x), 7112 (30x), 7113 (30x) en 7115 (65x)
- stekker zonder gat 7121 (30x), 7122 (25x), 7123 (40x) en 7125 (70x)
Kan iemand mij uitleggen waarvoor ik deze hoeveelheid nodig heb en waarvoor de zgn "mof" gebruikt wordt?
Een andere vraag die ik wil stellen gaat over het aansluiten van de diverse kabels. helaas lukt het me niet dit in woorden te vragen, daarom heb ik de tekening met aansluitingen bijgevoegd. Het gaat me in het bijzonder om de aansluitingen tussen de verdeelplaatjes aan de ene kant en de schakelkastjes aan de andere kant met de transformatoren. De aansluitingen voor de wissels en aansluitrails zijn me enigszins duidelijk (WIKI
), de rest is me niet helemaal duidelijk.
Ik dank jullie in het vooruit voor de hulp,
Groeten Willem
PS, de bovenleiding wordt niet geplaatst in de opbouw