Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Faller 2021

Gestart door pinkf dinsdag 19 januari 2021, 11:36:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Faller 2021
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Faller 2021
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Faller 2021
Van burg Bran zijn nu definitieve gegevens bekend.
Kijk daarvoor op https://www.faller.de/de/de/Produkte/Neuheiten-2021/H0-Programm/Burgen-T%C3%BCrme/pid.14.17.1271/agid.2679.2716/atid.38605/ecm.at/Schloss-Bran.html

Voor dit bijzondere model wordt 600 euro gevraagd.
Gelet op de ontwikkelkosten, de ingewikkelde (dak)constructie en de grootte van het model, kun je daarbij nog wel iets voorstellen.

Maar waar ik bij het prototype al bang voor was, blijkt bij het productiemodel helaas werkelijkheid geworden te zijn.
De (hoge) wanden van het kasteel zijn allemaal in 1 kleur gehouden.
Om dit mooier te maken, zal je dus zelf alles moeten gaan verven/patineren!
En er moet ook nog een mooie rotsomgeving gebouwd gaan worden, op een vlakke ondergrond zie ik dit model niet echt tot z'n recht komen.

Kortom: Faller heeft wel een bijzonder (mooi?) en toch wel duur model gebouwd, maar zadelt de koper op met een afwerkingsprobleem om het geheel echt toonbaar te maken! Dat vind ik toch wel vreemd.

mzvg Hans
Re: Faller 2021
antonv
gast

Re: Faller 2021
Citaat van: pinkf op dinsdag 19 januari 2021, 12:03:47
Om dit mooier te maken, zal je dus zelf alles moeten gaan verven/patineren!
Dat maakt toch deel uit van het bouwplezier?
En je moet het ook nog zelf samen kleven, hoe durven ze, 60 geleden verkochten ze alles kant en klaar :)
Re: Faller 2021
nobody
gast

Re: Faller 2021
Citaat van: antonv op dinsdag 19 januari 2021, 12:53:04
60 geleden verkochten ze alles kant en klaar
En van hout en board en andere "eerlijke" materialen... ;)
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2011

offline
Re: Faller 2021
Citaat van: pinkf op dinsdag 19 januari 2021, 12:03:47
[...
Faller heeft wel een bijzonder (mooi?) en toch wel duur model gebouwd, maar zadelt de koper op met een afwerkingsprobleem om het geheel echt toonbaar te maken!
...

Maar alle bouwdozen die uitgebracht worden, door alle leveranciers,  zijn in afschuwlijk plastic uitgeleverd. Als je er iets van wil maken zul je zelf aan de gang moeten. Maar zoals hierboven reeds vermeld vind ik dit niet erg. Het is namelijk mijn hobby  :D

Groeten Maarten
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Faller 2021
Citaat:
Maar alle bouwdozen die uitgebracht worden, door alle leveranciers,  zijn in afschuwlijk plastic uitgeleverd. Als je er iets van wil maken zul je zelf aan de gang moeten. Maar zoals hierboven reeds vermeld vind ik dit niet erg. Het is namelijk mijn hobby


Ik ben het hier in principe uiteraard mee eens, alleen verwacht ik van een model van 600 euro een hogere afwerkingsgraad.
Faller brengt nl. tig modellen die wel al (gedeeltelijk) zijn gepatineerd.
Het lijkt met dan logisch dat ze dat met burg Bran ook doen, vandaar mijn bezwaar.

mvg Hans
Re: Faller 2021
antonv
gast

Re: Faller 2021
Zonde van het geld dat je daarvoor bij betaalt, want om ze echt toonbaar te maken moet je die net zo goed overschilderen...
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Faller 2021
Het model lijkt wel degelijk licht geweatherd te zijn, als ik kijk naar de muren en daken:

Re: Faller 2021
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Faller 2021
Tja Maikel,

Ze zullen geen fabrieks exemplaar showen als het model er eenmaal is.

Zeker het model waar de halve wereld foto's van wil zien in close up?

Dacht dat jij dat wel wist  :D

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Faller 2021
ACTS.zuid
gast

Re: Faller 2021
 @citaat @citaat Oei. Is dit de 3-kleuren uitvoering?  :D

Maar meer serieus: dit is niet iets wat je bouwt en voorts zo neer kan zetten. Het vraagt zeker nog de nodige afwerking waar niet een ieder vaardig in is.

Gr, Ben.
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2006

offline
Re: Faller 2021
Zoek het origineel eerst even op heren, het is naar een voorbeeld in Roemenië
Men had de muren nog wat meer kunnen "weatheren" met wat rood maar voor de rest lijkt het toch behoorlijk.
Misschien durfde Faller het kasteel niet al te "verweerd" uit te brengen, maar pakweg 50-100 jaar geleden kan het er zo uit hebben gezien.
Wie het kan bouwt mss zoiets zelf?
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Faller 2021
Uit de bijsluiter:
CiteerDit product is een modelbouwartikel voor modelbouwers en verzamelaars en geen speelgoed
− Kinderen mogen niet met het product spelen.
− Laat de voedingskabel nooit los omlaag hangen. Men kan over de kabel struikelen of de kabel kan beschadigd raken.
− Handen en gereedschappen moeten na gebruik worden schoongemaakt.
− Eet, drink of rook niet tijdens het gebruik van het product.
− Het inslikken van een magneet is levensgevaarlijk.

Als je de stofzuigerzak erover leegt, is het toch ook al mooi geweathered?
Re: Faller 2021
BW Rheine
gast

Re: Faller 2021
 @citaat Opbouwen, in de brand steken en even laten gaan, tja, het kost wel wat, maar dan is hij geweatherd en je heb ook gelijk een ruïne.

Maar het is een prachtig kasteel en niet iedereen heeft het er voor over en de ruimte.
Re: Faller 2021
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Faller 2021
 8) De eerste foto op de Faller site geeft een wat minder felle kleur geel, maar nog steeds wel geel.
Als je googlelt dan vind je ook veel verschillende kleuren, maar ik denk dat de muren toch echt wel grijsachtig moeten zijn.
Best wel een hele uitdaging om het te bouwen en om het mooi te weatheren en in de juiste kleuren te krijgen. :roll:
En dan het mooi in een rots/berg landschap in te bouwen, maar dat is waarschijnlijk nog het makkelijkste van het gehele bouwproject. :)

Dirk-Jan
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Faller 2021
LS,

Zijn er 3 rail forum leden, die de nieuwe burcht Bran van Faller gaan bestellen of al hebben besteld?

Ik zie er maar van af.
Wel een mooi bouwproject, maar toch wel erg duur.
Voor al dat geld, kan ik (heel veel) andere scenery zaken kopen!
Re: Faller 2021
MB73
gast

Re: Faller 2021
 @citaat

Ik heb hem besteld,nog paar maanden geduld.Aangezien de scenery bij mij op de eerste plaats komt en daarna de treinen vond ik dat het wel kon,de ruimte heb ik ervoor,
Faller 2021 nieuwe super bouwdoos
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Faller 2021 nieuwe super bouwdoos
Faller komt na het klooster Belbenhausen nu met een kasteel.  Kasteel Bran stond hiervoor model. Het gaat rond de 600 euro kosten.
Heel mooi model maar wel een beetje veel geld.


Faller H0 Kasteel Bran 130820 vanaf 09/21[/font]
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Faller 2021
Ik zag dat Faller dit kasteel uit ging brengen. Ik heb een zoekopdracht gedaan met 'kasteel Bran'.
Er werd niks gevonden dus open ik een topic en vervolgens blijkt dat er al een heel topic aan is gewijd. 🤔
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: Faller 2021
@citaat Omdat de meeste het een burcht noemen zal je hem met de zoekterm kasteel niet gevonden hebben.
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Faller 2021
ik heb op Bran gezocht
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2006

offline
Re: Faller 2021
Er is een nieuw boek over Faller uitgekomen ter gelegenheid van het 75 jarig jubileum.

https://www.faller.de/de/de/Produkte/Druckschriften/Brosch%C3%BCren/pid.14.17.684/agid.1109/atid.39827/ecm.at/FALLER-Die-Welt-von-oben-Retrobuch.html

Te bestellen bij de site die op de Faller site staat, maar vanwege de hoge verzendkosten beter te bestellen bij Amazon
https://www.amazon.nl/Faller-Die-Welt-von-oben/dp/3667121245/ref=mp_s_a_1_1?dchild=1&keywords=faller+die+welt&qid=1619112203&sr=8-1
Gratis verzending.

Wel allemaal in het duits, maar toch leuk om te hebben. #gelijkbesteldkomtmorgen.
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Faller 2021
Dit boek is van dezelfde schrijver van het boek 70 jaar Faller.
Het nieuwe boek is dus een update versie van het vorige boek van 5 jaar geleden.

Of ik het nieuwe boek (ook) ga kopen is nog niet zeker.

mvg Hans
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Faller 2021
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2006

offline
Re: Faller 2021
Ik heb het alleen nog doorgebladerd maar het zijn allemaal andere foto's en verhalen.  Meer dus een aanvulling of verdieping tov het eerste boek.  Maar minstens zo luchtig met alle plaatjes.  Niet alleen maar lappen duits.  ;)
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Faller 2021
 @citaat  :thumbup: Ik kan Tim zijn bevindingen bevestigen. Ik kreeg het boek gisteren ook in bezit. Zo op het eerste gezicht zie ik het als een mooie aanvulling op het eerder (5 jaar geleden) verschenen boek.
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Faller 2021
Citaat van: Timdh op zaterdag 24 april 2021, 21:53:43
Ik heb het alleen nog doorgebladerd maar het zijn allemaal andere foto's en verhalen.  Meer dus een aanvulling of verdieping tov het eerste boek.  Maar minstens zo luchtig met alle plaatjes.  Niet alleen maar lappen duits.  ;)
Compleet mee eens!

Boek vandaag ontvangen. (Bijna) alle foto's en andere zaken zijn nieuw! Prima aanvulling op het 1e boek.
Aanrader voor de echte Faller liefhebbers.

mvg Hans
Re: Faller 2021
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Faller 2021
Hallo, zijn er forumleden die het kasteel Bran van Faller gaan kopen of al hebben gekocht?

Ik heb van hun website de bouwinstructie documentatie gedownload.
Het is een best wel ingewikkeld bouwwerk, dat de nodige bouwtijd gaat vergen.

Ik blijf toch een dubbel gevoel bij dit kasteel van Faller houden.

Op zich ziet het er wel aardig uit, maar in feite is de buitenkant erg eentonig (hele hoge muren, die om een stevige veroudering met verf vragen en op de treinbaan inbouwen in een bergomgeving) en is alleen de binnenplaats redelijk interessant met diverse balkons, vakwerkbouw, etc.

Om hier €600,- voor te betalen, gaat mij te ver, ik ga het dus niet kopen!

Ik ben wel benieuwd hoe anderen hier over denken!

mvg Hans
Re: Faller 2021 (DEEL 2)
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

offline
Re: Faller 2021 (DEEL 2)
FALLER Neuheiten 2021-2

Het 2e deel van de Faller nieuwigheden staat online: KLIK.