Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

CS1reloaded M4 verdwenen + omgewenst afschakelen tijdens DCC prog.

Gestart door Prail zondag 17 januari 2021, 22:51:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS1reloaded M4 verdwenen + omgewenst afschakelen tijdens DCC prog.
L.S.

Even de twijfel of dit een ESU of Marklin produkt is :-) toch maar in deze rubriek geplaatst.

Mijn CS1R (softwareversie 4.2.8 ) mist sinds enige tijd de M4(mfx) functionaliteit, ook geeft het mooie ding tijdens configureren in DCC spontaan kortsluiting..
N.B. alle vinkjes etc. staan goed en ik heb al wat mailverkeer met ESU gehad, volgende stap zal waarschijnlijk insturen worden richting het altijd mooie Ulm...Maar..

Ben toch even benieuw of er modelspoorcollega's zijn die dit euvel ook gehad hebben en hoe het evt. verholpen is. (of dat er een afgeschreven CS1R aan de modelbaan-horizon gloort....)

Alvast dank en mooie avond.
Re: CS1reloaded M4 verdwenen + omgewenst afschakelen tijdens DCC prog.
Goeden avond,

de software is van ESU, de hardware (ut kassie) van Marklin.

Batterijen zijn goed ?, die zijn voor het geheugen dacht ik.

En ook goede type batterijen, staat in de manual.

Mvg Gert
Re: CS1reloaded M4 verdwenen + omgewenst afschakelen tijdens DCC prog.
Hallo,

De batterijen worden alleen gebruikt om de laatste stand van de CS1r/Ecos naar het geheugen te schrijven als plotseling de spanning weg valt (bedoeld of onbedoeld). Bij het 'volgens de handleiding' netjes afsluiten door de stop knop lang ingedrukt te houden, en daarna op de  melding wachten dat de CS1r/Ecos kan worden uitgezet, zijn batterijen niet nodig.

Een van de dingen die je nog voor het versturen naar het mooie Ulm kan doen is de CS1r/Ecos aan de computer aansluiten en via de web interface een backup van de CS1r/Ecos te maken.
Na de backup kan je in eerste instantie een hot fabrieks-reset uitvoeren vanuit de web interface. Kijk nu of de M4/MFX aanmelding weer werkt.
Daarna kan je ook nog een 'koude' reset uitvoeren door de fabrieks-reset vanuit het menu van de CS1r/Ecos zelf uit te voeren. Check M4/MFX.

Bovenstaande zal ook door ESU zelf, of door de treinhandelaar gedaan worden voordat er verder gekeken wordt.

Als de rest van de functies van de CS1r/Ecos wel werkt, is de kans groot dat er iets van een configuratie (of bestand) niet helemaal lekker is. Opnieuw de firmware installeren kan mogelijk het probleem nog oplossen als het met de bestandstoegang te maken heeft. De update checkt of de geüpdatet bestanden terug te lezen zijn.

Jan-Peter
Re: CS1reloaded M4 verdwenen + omgewenst afschakelen tijdens DCC prog.
Dank voor de reacties en het meedenken!

@Jan-Peter, ik ga even jouw 'checklist' af voor dat Ulm opgezocht wordt, Merci!

Mvg en mooie avond
Re: CS1reloaded M4 verdwenen + omgewenst afschakelen tijdens DCC prog.
CS1 zonder mfx heb ik wel eens in handen gehad, en kunnen repareren, maar dat was een hardware probleem.
Re: CS1reloaded M4 verdwenen + omgewenst afschakelen tijdens DCC prog.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: CS1reloaded M4 verdwenen + omgewenst afschakelen tijdens DCC prog.
Hallo,

kan een te lage baanspanning zijn, kijk naar de voltage die het CS1R onder instellingen aangeeft.
Vinkje bij m4 herkenning onder instellingen CS1R staat nog steeds aan?

Probeer anders is alleen met programmeerrails zonder dat de baan aangesloten is.

met vriendelijke groet,

Walter