Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

SM'90 voor zien van marklin motor en decorder

Gestart door BDS2006 donderdag 03 augustus 2006, 22:27:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
SM'90 voor zien van marklin motor en decorder
welke soort motor moet hierin en wat voor soort decorder + functie decorder.
SM'90 voor zien van marklin motor en decorder
Wat is een SM'90?
SM'90 voor zien van marklin motor en decorder
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
SM'90 voor zien van marklin motor en decorder
Davy, dit is een SM90 ook wel railhopper genaamd. Foto heb ik van de website: http://railfaneurope.net/pix/nl/electric/emu/SM90/111003-06.jpg


Was dit ook de SM90 die jij bedoelde BDS2006?

Groeten,
Herman
SM'90 voor zien van marklin motor en decorder
heb zelf de sm'90 (railhopper) gebouwd van trawos kap, nu moet er een marklin digitaal motor in, maar welke en soort + functie decorder voor de verlichting geel + rood.
SM'90 voor zien van marklin motor en decorder
Hallo BDS2006 wie het ook mag zijn............

Je bouwt de SM '90 dus zelf. Dan heb je zelf ook de vrijheid om de aandrijving te kiezen. Het hoeft niet persé een Märklin motor te zijn.
Heel goed mogelijk is een middenmotor met cardan overbrenging naar één of twee draaistellen. Beter is wel draaistellen te kiezen die wielen hebben volgen Märklin normen. En je moet de sleper nog kwijt zien te raken.
Wat decoder betreft kan het alles zijn, een Márklin decoder maar ook een multiprotocol decoder van een ander merk b.v. Kuehn of ESU.

Een echte Märklin motor zal wel kunnen maar dat hangt dan ook af van de constructie die je gebruikt.

Zonder meer info kunnen wij hier ook niet concreet wat aangeven dus laat eens foto's zien wat je aan het brouwen bent  :wink:

Johan.
SM'90 voor zien van marklin motor en decorder
Herman dank je wel voor de foto en uitleg.
Weer wat wijzer geworden.
SM'90 voor zien van marklin motor en decorder
wow, heb je ook foto's?

Groetz,

Arkadas
SM'90 voor zien van marklin motor en decorder
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
SM'90 voor zien van marklin motor en decorder
Ik denk dat je eerst eens goed moet nadenken over de aandrijvingsvorm van jouw SM voordat je aan de decoder gaat denken.
Heb je hierin al een keuze gemaakt.

Mijn idee is dat je een bestaand onderstel aanpast aan jouw model.
Ik zou hierbij zelf denken aan een Sprinter van F*, zo mogelijk de wisselstroom uitvoering.
Wellicht zijn er ook andere mogelijkheden, maar van M* schieten mij die niet zomaar te binnen.

Daarna is de decoder een fluitje van een cent (lees: paar Euro)

John