Hoi Loek,
Je schrijft dat je 3 analoge locomotieven hebt. Om digitaal te kunnen rijden moet je die dus om (laten) bouwen.
Een ombouwset kost bijna € 30,-. Wel goed uitzoeken welke je moet hebben op basis van de motor die in je loc zit.
Dan heb je nog een decoder nodig en een aansluitkabel met stekker nodig, afhankelijk van welke decoder je kiest.
Een ESU Locpilot 5 kost bijna € 35,-. Kies de versie die ook het Märklin protocol ondersteunt.
Goedkoper kan ook, bij Uhlenbrock bijvoorbeeld. Mijn Piko treinen doen het prima met deze decoders.
Voorwaarde is wel dat je in staat bent zelf de ombouw te doen. Als je een beetje kunt solderen is dat niet zo ingewikkeld.
En anders zijn er hier genoeg mensen die je op weg willen helpen.
Wat het ombouwen kost bij een professional weet ik niet.
Met 3 treinen en je wissels en seinen handmatig bedienen is een centrale van meer dan € 600,- (Märklin Central Station 3) een beetje te veel van het goede lijkt me.
Als ik kijk naar je eerste bericht raad ik je aan een Märklin Mobile Station 3 te kopen.
Die wordt, inclusief voeding, op markplaats aangeboden voor 114,94 bij een winkelier waar ik goede ervaring me heb. Ik noem geen naam maar hij zit in de buurt van Alkmaar.
Dus als ik alles bij elkaar optel kom ik op zo'n € 310,-
Dan kun je prima op je M-rails blijven rijden en mocht je in de toekomst meer willen dan kan dat.