Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Fleischmann Multimaus startset N schaal

Gestart door ErwinLamens donderdag 14 januari 2021, 10:02:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Fleischmann Multimaus startset N schaal
nieuwe dag nieuwe start : enkel programmeer spoor aangesloten op Z21 en Multimaus ...

hoe kan ik van lokadresmodus naar bibliotheekmodus ?

nu heb ik geprobeerd 2de lok te laden ... lukt niet voorlopig hier de stappen die ik onderneem :

loc op programmeerspoor
menu + 1 : loc ratelt CV 1 wordt gelezen staat op 255 die verander ik naar 3
multimaus zegt prog op scherm maar valt dan steeds in Error 2 ...
spoor is proper aansluiting is correct anders zou Z21 de decoder niet lezen ...

wat doe ik dan verkeerd ? ik volg gewoon de instructies zoals op meegeleverde blad ...

en het moet werken want 1 ander lokje kan rijden enkel in lokadresmodus met adres 3 ... en die rijdt haar rondjes ...

hopelijk kan iemand mij volledig opnieuw op weg zetten ...

al vanalles geprobeerd echter zonder gewenst resultaat ...

mvg

Erwin
Re: Fleischmann Multimaus startset N schaal
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: Fleischmann Multimaus startset N schaal
Error 2: Bij het programmeren/uitlezen werd geen bevestiging van de decoder ontvangen.Controleer of de verbinding naar de decoder door vervuilde rails of wielcontacten verstoord is. Zet de loc in elk geval opnieuw op de rails. Controleer of er ergens in het railsysteem een condensator is ingebouwd.

Dit is wat de handleiding aangeeft, dus lijkt het er toch op dat je iets niet goed hebt zitten.

Rob
Re: Fleischmann Multimaus startset N schaal
hoi Rob,

in geen enkele rail zit condensator ingebouwd ... loks rijden nu vanuit lokadresmodus Fleischmann Multimaus maar niet vanuit de bibliotheek ..

en op baantje kon ik 1 lok lokadres 2 geven en de andere 3 en ze rijden alle 2, goed dus tot hier

Erwin
Re: Fleischmann Multimaus startset N schaal
Multimaus via de instellingen onder "Loc"menu en dan de juiste "modus" kiezen. Dan mag je eerst je lok in de bieb zetten met de juiste adressen en rijstappen (neem 28 dan zit je 99 van de 100 keer goed)

Groet Ronald.
Re: Fleischmann Multimaus startset N schaal
nou, probleem opgelost

heb de NL versie van Multimaus eens doorgelezen dat ging beter en 2 lokjes kunnen nu rijden op het kleine ovaaltje van mijn vrouw haar N baantje  :)



Erwin