Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Bevestiging led verlichting

Gestart door Tjoekedoris woensdag 13 januari 2021, 17:41:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bevestiging led verlichting
Lid sinds: 2013

Eigenlijk klooi ik maar wat an

offline
Bevestiging led verlichting
Beste mensen, ik ben toe aan het aanbrengen van verlichting in mijn gebouwtjes.
Daarvoor neem ik led-lampjes met aangesoldeerde weerstanden. Ik heb daar o.a. SMD leds voor in bezit.

Maar aangezien deze ledjes zeer klein zijn en de draden zo niet dunner, weet ik niet goed hoe ik die het beste kan vastzetten aan de gebouwtjes.
Daarbij moet er een mogelijkheid bestaan om er later nog bij te kunnen.
Alles kan stuk natuurlijk.
Heeft iemand ervaring met deze wijze van verlichten en welke oplossing voor vastzetten is het beste?

Re: Bevestiging led verlichting
 @citaat Ik verlijm alles gewoon. Op de plek waar ze moeten komen een beetje (hout)lijm en dan de led daar monteren. De draadjes kunnen ook met wat lijm vast gezet worden als je ze ergens naar toe leidt. Dan heb ik meestal een ministekkertje om later los te halen. Als het stuk gaat dan zie ik wel even verder  :D Dan moet er meestal meer gebeuren om een ledje te herstellen.

Groet Ronald.
Re: Bevestiging led verlichting
Lijm je ledje op een klein stukje styreen en dat plak je weer in je plakhuisje met een druppel hete lijm. En dat kun je altijd los peuteren.

Gr, Ben.
Re: Bevestiging led verlichting
Ik gebruik vaak ledstrips.  Die hebben een plakkende achterkant.
Re: Bevestiging led verlichting
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Bevestiging led verlichting
 @citaat
Die graag los willen laten, inderdaad. Daarom gebruik ik daarbij nog extra lijm.

Tjoeke of Doris, Martin dus,
Heb je wel eens huisjes gebouwd met een gloeilampje er in? Ik wel, heel veel. En hoe vaak moest dat gloeilampje vervangen worden? Eens in de twee, drie of nog meer jaren? De levensduur (aantal branduren) van LED's is tien maal zo lang, zeker als je bedenkt dat deze LED's nog extra geknepen worden met een grotere weerstand omdat het licht anders te fel is. Tegen de tijd dat die LED kapot gaat ben jij het gebouwtje allang zat.  ;)
Gewoon niet over nadenken en op de simpelste manier erin plakken met houtlijm, sekondenlijm, twee komponent epoxy, hotglue of wat dan ook. Klaar.