Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ombouwlijst 3 naar 5 polige motor

Gestart door Digibeet maandag 11 januari 2021, 13:31:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouwlijst 3 naar 5 polige motor
Beste medespoorders,
Bestaat er een lijst met loknummers welke om te bouwen zijn van een 3 polige motor met welke 5 polige motor (met of zonder decoder)?
Ik bedoel ook met loknummers uit het stenen tijdperk (vanaf lok 3000 etc.). Het is mij opgevallen dat bv. het asje van de rotor niet altijd past.
Aangezien het om toch een groot aantal gaat, wil ik van te voren een beetje weten hoeveel ik van elke set (60941, 60943, 60944) nodig heb, zonder eerst iedere lok open te moeten maken en te onderzoeken. Iemand zal toch ooit zo'n lijst gemaakt hebben?
Alvast bedankt
Hans
Re: Ombouwlijst 3 naar 5 polige motor
De SFCM's (60943) : KLIK
De LFCM's (60944) : KLIK
Zo'n overzicht is er niet van de DCM's (60941) hier op het forum. Deze motor werd bij de meeste modernere locs gebruikt (vanaf eind jaren 70).


EDIT Fred, linkjes ingekort.

Lees deze ook eens: KLIK
Re: Ombouwlijst 3 naar 5 polige motor
Je zou hier kunnen kijken.Ik heb daar 11 dubbelzijdig lijst met loks van Marklin van geprint.
Digitaltog.dk

grt.Jo
Re: Ombouwlijst 3 naar 5 polige motor
Je zal ze toch open moeten maken, wil je het zeker weten:
Er zijn diverse modellen die met schijfcollector geleverd werden, maar daana met een trommelcollector.
Ik heb ervaring met twee stuks: de 3000 en de 3034; beide hebben hier nog een schijfcollector.
Ik bouw ze trouwens om met alleen een ESU-magneet, alleen de grote schijfcollector krijgt een 60944-upgrade.

grv Huub
Re: Ombouwlijst 3 naar 5 polige motor
Bedankt voor jullie info. Nu maar eens kijken of het op al mijn modellen toepasbaar is.
Hans
Re: Ombouwlijst 3 naar 5 polige motor
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Ombouwlijst 3 naar 5 polige motor
Hallo Hans,

Over de verschillende motoren kun je >>>hier<<< en >>>hier<<< en >>>hier<<< veel info vinden.
En op deze pagina vind je onderaan een tabel met oudere modellen, die met de 60944 (=60904) en de 60943 (=60903) om te bouwen zijn.
Nagenoeg alle modellen die niet in deze tabel staan hebben een DCM.
Re: Ombouwlijst 3 naar 5 polige motor
Hoi Kappa,
Bedankt voor de info. Samen met de rest kom ik al een heel eind.
Hans