Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

WGM rood tweetje

Gestart door Jan22 vrijdag 08 januari 2021, 13:41:06

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
WGM rood tweetje
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
WGM rood tweetje
Vandaag door de bomen zien staan: een rood tweetje met het nummer 466 erop.
Re: WGM rood tweetje
Lid sinds: 2007

Windhoven

offline
Re: WGM rood tweetje
Mooi of niet. Zelf vind ik de kleuren niet echt mooi. Maar meer over dit bijzondere treinstel en de 'De Karel Foundation' kan je op hun eigen website vinden. Staan ook meer foto's van de restauratie van het treinstel.
Re: WGM rood tweetje
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: WGM rood tweetje
Mooi of niet, het is een stuk erfgoed dat bewaard wordt en zo nu en dan rijdt. Voorlopig dus prima.
Re: WGM rood tweetje
Lid sinds: 2016

offline
Re: WGM rood tweetje
Toch een beetje jammer om te spreken over cultureel erfgoed en er dan een barbaars modern kleurenschema overheen te gooien. Alsof je Zaanse huisjes paars gaat verven na restauratie. Behouden voor het nageslacht, maar het zal er gruwelijk uitzien. Net als dit.

Groet,

Peter

Re: WGM rood tweetje
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: WGM rood tweetje
In Zaanstad geweest?  8)
Re: WGM rood tweetje
nobody
gast

Re: WGM rood tweetje
Kleurenblinde ontwerper?
Re: WGM rood tweetje
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: WGM rood tweetje
 @citaat
en ook doof, er zal toch wel iemand gezegd hebben dat het niet om aan te zien was
Re: WGM rood tweetje
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: WGM rood tweetje
Citaat van: BlikkenTinus op zondag 10 januari 2021, 09:01:18
Toch een beetje jammer om te spreken over cultureel erfgoed en er dan een barbaars modern kleurenschema overheen te gooien. Alsof je Zaanse huisjes paars gaat verven na restauratie. Behouden voor het nageslacht, maar het zal er gruwelijk uitzien. Net als dit.
Tsja. Maar het blijft wel behouden. Je had hem ook ergens ver weg kunnen zetten, zoals met de laatst afgevoerde plan U's gebeurt is, maar dan hebben ze na verloop van tijd 100.000 andere tinten. Nu blijft het ding behouden, hij wordt verzorgd, hij blijft in conditie en rijdt nog regelmatig. Dit is maar 1 van de 3 plan V die behouden is hè ;)
Re: WGM rood tweetje
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: WGM rood tweetje
Heel eerlijk gezegd snap ik het probleem over de kleurstelling niet. De eigenaar mag toch zelf weten in welke kleurstelling hij een trein laat rondrijden? Het stel is niet bewaard om als museumstuk de dagen te mogen slijten, maar heeft gewoon een andere eigenaar gekregen. Voor het museum zijn er nog 2 andere Plan V treinstellen behouden en dat is voor een betrekkelijk klein land als Nederland meer dan voldoende. En dat die stellen de gebruikelijke kleurstelling behouden is niet meer dan gebruikelijk.

En dan toch even over die 'nieuwe' eigenaar van treinstel 466. Eigenlijk hadden ze eind 2014 via een veiling van Serious Request een treinwagon gewonnen maar die mocht vanwege asbest niet geleverd worden. En dus is toen met NS in gesprek gegaan om te kijken of er nog andere mogelijkheden waren. Uiteindelijk is de deal geworden dat ipv een rijtuig een treinstel uit de mat '64 serie wordt overgedragen.

Groeten,
Herman
Re: WGM rood tweetje
Lid sinds: 2016

offline
Re: WGM rood tweetje
Het gaat mij er meer om dat deze Karel de mond vol heeft over cultureel of industrieel erfgoed. Ga daar dan ook mee om zoals het hoort. Dat wil zeggen: met respect voor het origineel.
Of zeg gewoon dat je een hippe ouwe trein hebt geritseld en dat je die wat opgepimpt hebt om er leuk commercieel mee rond te karren. Dat er nog genoeg van deze serie in zo origineel mogelijke staat zijn en deze knipoog best mag. Vind ik ook prima.

Maar hoe het nu 'gepresenteerd' wordt, vind dus niet zo fraai. Als je te klein bent voor een grote broek, heb je gewoon flinke bretels nodig, en in dit geval in de vorm van subsidie, denk ik zo. Dan helpt het om te leuteren over ideële doelstellingen en erfgoed. Wie weet vang je nog een paar stuivers, ergens. Ook is je trein lelijk geverfd.

Groet,

Peter



Re: WGM rood tweetje
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: WGM rood tweetje
Citaat van: Laurent op donderdag 14 januari 2021, 23:53:22
Je had hem ook ergens ver weg kunnen zetten
Hij had ook leuk getoneerd in m'n moestuintje tussen de boerenkool, een beetje achteraf misschien  en maar hooguit 500 meter verderop.  :o)
Re: WGM rood tweetje
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: WGM rood tweetje
Peter,
De Karel Foundation is meer dan alleen treinstel 466 al weet ik niet in hoeverre de doelstellingen zoals opgenomen in het beleidsplan ook daadwerkelijk worden behaald. Misschien weet jij daar meer van en ben je daarom wat negatiever. Dan hoor ik dat natuurlijk graag, maar zoals ik het nu zie is treinstel 466 slechts een onderdeel van de foundation en staat de foundation voor meer dan alleen het rijdend houden van de 466.

Groeten,
Herman