Citaat van: 3rail op zaterdag 05 april 2008, 09:07:34
Hallo mede punten glijers,
Vooral met eerste 06 001 heb ik erg veel problemen gehad, ding loopt uit kruiswissel of tilt voorste of achterste draaistel er uit.
Hij blijft echter een hekel aan kruiswissels hebben en als ie af slaat wil hij de wissel nog wel eens open rijden.
Ook bij rechtdoor gaan is het net of de lok in een gat valt(geen gezicht),
dit komt ook door de lage flensen op de drijfwielen.
Je kunt dit verhelpen door een baan te ontwerpen zonder kruiswissels ( hahaha ) , ja moet er wat voor over hebben voor deze machine.
De latere type hebben dit probleem v/d draaistellen niet meer, er zijn diverse aanpassingen gemaakt en loopt zonder problemen.
Hi 3rail
Dat een machine niet goed loopt is niet goed te praten. Je mag van elk model dat is verkocht voor 3rail systemen verwachten dat ze feilloos lopen. De 06 was een van de eerste machines die Brawa maakte voor wisselstroom. Wellicht een inslingerfoutje maar je kunt zeggen dat ze er van hebben geleerd.
De huidige modellen zijn natuurlijk heel goed met zeer goede loop eigenschappen. Een wissel open rijden moet je natuurlijk nooit doen. We beelden nu eenmaal geen tramlijn na.
Voor dat nu weer het hele forum over me heen valt. Ja ik weet dat er soms wissels worden open gereden. Dat zijn uitzonderingen en zijn zeldzaam
Soms is het nodig om lage wielflenzen te monteren op een lok. Zo zijn de wielen van de Badische IVh van Lilliput heel kort achter elkaar geplaatst. Daardoor heb je lage wielflenzen en loopt het model soms wat waggelend door een wissel. Dat neem ik voor lief omdat het karakter van het model dan goed behouden blijft. Dat is ook zo met de S2/6 ( hochbeinige ) van Brawa. Als er op deze lok Marklin flenzen zaten was het model absoluut een flop.
Dit jaar brengt Marklin de Badische IVh. Ik ben benieuwd hoe marklin het drijfwerk probleem gaat oplossen. Dat wordt echt een uitdaging om het karakter van deze lok te behouden.
Foto gemaakt door Alex Strueder ;
http://home.rhein-zeitung.de/~astruede/