Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wagenset 47418, de „rollende landesstrasse”

Gestart door dirk vlaar zondag 03 januari 2021, 22:41:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wagenset 47418, de „rollende landesstrasse”
Beste Forummers, ik kreeg als geschenk een wagenset 47418 die bestaat uit 5 autotransportwagens waarmee een ,,rollende landesstrasse" trein gevormd kan worden. Deze ( zeer lage vloer- ) wagens hebben een aparte koppeling en kunnen niet met andere wagens of loks gekoppeld worden. Er is een soort koppelwagen nodig. Dat schijnt de 47419 te zijn maar ik weet niet of die nog te koop is. Weet iemand of er hiervoor een nieuw artikelnummer te koop is? Dirk Vlaar
Re: Wagenset 47418, de „rollende landesstrasse”
Als ik de set bekijkt zit er 2 kortkoppelingen en 2 eindstukken in. De kortkoppelingen passen gewoon aan een loc of rijtuig.
Re: Wagenset 47418, de „rollende landesstrasse”
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Wagenset 47418, de „rollende landesstrasse”
Dirk,

Lees de tekst op de Märklin site en je ziet dat er inderdaad een 47419 (end wagen) nodig is om de 47418 (zwischen wagen) te koppelen aan een loc. De foto van de set 47418  is misleidend want daar worden inderdaad twee eindkoppelingen op afgebeeld (zoals Irmo opmerkt). Ik heb de set en eindwagen dus weet uit de praktijk hoe het zit  :).

Je zult dus op zoek moeten naar een 47419 om de set te completeren (miniatuurstore.nl heeft er nog één op voorraad à 69,99). Of als je alleen de koppelingen zoekt (want die passen ook op de tussenwagens), kun je die als ersatzteil los aanschaffen (à 6 euro per twee). Voor het mooie moet je dan ook twee eindstukken mee bestellen (à 15 euro per stuk).

Groeten,
Wico   
Re: Wagenset 47418, de „rollende landesstrasse”
Wico:
Je hebt gelijk. De foto is misleidend en verwarrend

Dirk:
Je kan eventueel eindwagen 4740 gebruiken, daar zitten de eindstukken en kortkoppelingen bij, maar geen vrachtauto.
Re: Wagenset 47418, de „rollende landesstrasse”
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Wagenset 47418, de „rollende landesstrasse”
De 4740 heeft alleen de scharnierende bufferbalken met het oude DB-logo.
Maar in de erzteil pakketten voor de handelaren zitten deze koppelingen en ook de bruine bufferbalken van een recenter type.
Overigens zijn er sowieso 6-8 verschillende DB uitvoeringen; (nummer en logo) 4 verschillende grijze SBB; 2 verschillende donkerbruine ÖBB; en 2 groene FS uitvoeringen voor de dito wagens.
Voor de zg fantasie wagens van NS-Cargo en de NMBS-Cargo wagen zijn geen bijpassende bufferbalken.

Mvg. Marcel