Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

46715 + 46430

Gestart door Huib woensdag 02 augustus 2006, 11:57:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
46715 + 46430
Lid sinds: 2006

offline
46715 + 46430
Wist u dat Marklin zijn adviesprijzen sinds gisteren 01-08 iedergeval voor deze 2 artilelen heeft verhoogd.De ketelwagen set 46430 stond vanaf vorig jaar Oktober op ?69,95 en nu op ?74,95.De kraanwagen 46715 stond op ?99 en nu op ?109. Wel vreemd nu ze deze maand in de winkels zouden liggen.

groetjes Huib
46715 + 46430
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
46715 + 46430
Huib,
Ik heb even gekeken op de Duitse pagina bij de prijzen.
Marklin heeft dus van alle artikelen de prijs verhoogt.
En dat was ook al lang bekent ivm de verhoging van de Duiste BTW. :?

Dus niets vreemd aan de verhoging van jouw voorbeelden.  :)
46715 + 46430
Fonzo
gast

46715 + 46430
De Duitse BTW gaat met 3 % omhoog (van 16 naar 19) en dat gaat pas op 1-1-2007 in. Uitgaande van de prijs die Huib noemt in zijn voorbeeld
(van ?99 naar ?109, excl. BTW resp ?85,34 en ?93,96), betekent gewoon dat de prijs zonder BTW met 10 % wordt verhoogd. Als het goed is stijgen de prijzen per 01-01-2007 dus nog een met 3 %. Als de nieuwe adviesprijzen inclusief de nieuwe BTW zijn, betekent het altijd nog een verhoging van de prijs van ruim 7 %.

Duitse BTW-stijging heeft overigens niets met Nederlandse prijzen te maken ! BTW wordt binnen de EU pas berekend in het land van verkoop aan de consument.

Grappig is dat als Marklin een Duitse adviesprijs hanteert van zeg ? 116,00 (oude situatie) de adviesprijs in Nederland eigenlijk ? 119,00 moet zijn. Als de adviesprijzen identiek zijn in Duitsland en Nederland dan verdient de Nederlandse verkoper dus minder dan de Duitse (hij moet immers meer BTW afdragen). De Belgen zijn nog slechter af, daar ligt de BTW op 21 % dacht ik.

Ik persoonlijk denk dat de 1e gevolgen van de overnamen van Marklin zichtbaar worden. Er is 1 troost, gelukkig betalen we zelden de adviesprijzen.

Alphons.
46715 + 46430
busje13
gast

46715 + 46430
Ik heb is een keer gelezen ik geloof op de site van Marklin zelf dat de prijzen op marklin artikelen 16% zijn ze hadden dat toen dertijd met moeite voor elkaar gekregen

groeten busje
46715 + 46430
Riny
gast

46715 + 46430
:evil: Zijn wij destijds met de "euro" gen**id, constant door Den Haag, vervolgens door de zorgverzekeraars, en nu begint Märklin ook al.
De gehandicapte en invalide groep nog maar buiten beschouwing gelaten.
Het ligt altijd wel aan iets of anderen.
Nee, ze moeten gewoon eerlijk zeggen dat ze de zakken willen vullen en heel snel hun geinvesteerde centen terug willen hebben.
En dat over de rug van de kleine man die d.m.v. zijn hobby uit te oefenen na hard werken en sparen dan toch weer de dupe wordt.

Maar ja, de geschiedenis leert dat dit er altijd al is geweest.

Hoezo sterft de modelspoorhobby uit ??? :shock:

Voor de jongere starter(s), welke ook geen hoge lonen verdienen, is dit echt geen prikkel om aan deze toch fantastische, maar kostbare hobby te beginnen.

De spoorclubs zullen hier blij mee zijn.
Deze zijn toch al aardig aan het vergrijzen.

In de toekomst zal de omschrijving van dergelijke clubs worden: Modelspoorbejaardensoos.........  :roll:   :?

Maar gelukkig zijn wij niet van Märklin (lees die ratten) afhankelijk en als andere merken nu eens wakker worden kunnen zij een hoop nieuwe klanten binnen halen en hun jaarcijfers op een normale manier verhogen.

Zo dit moest ik even kwijt.
46715 + 46430
Davy
gast

46715 + 46430
En de andere merken hebben geen last van tegenvallende cijfers en duurdere energie kosten? Ja dus ook zij zullen ook hun prijzen verhogen dan wel op de kwaliteit bezuinigen of nog erger het laten maken in landen waar de arbeiders nog geen 100 euro verdienen of nog erger niet eens het mimumloon dat in dat land geldt krijgen.

Kwaliteit kost geld. En leuk zijn prijsverhogingen nooit.
46715 + 46430
Riny
gast

46715 + 46430
Ha die Davy,

Shell heeft een giga omzet gehad, weet je wie dat betaald hebben?
Wij dus en dit kom echt niet door een bommetje in een bepaald land maar word wel graag gebruikt als verontschuldiging om de prijzen maar weer te verhogen en zo zijn er meer van die ratten.

Ik weet dat jij een topsalaris hebt en dat hoort natuurlijk bij zo'n topbaan welke jij hebt, maar dat hebben wij niet allemaal. :)
En dan ook nog vrijgezel. :lol:
In zo'n levens -situatie zou je mij ook niet horen klagen.  :lol:

Dat alles in de loop der tijden duurder wordt, oké dat is een gegeven!
Maar ik vind het de laatste twee jaar wel verd*md snel gaan, of ligt dat aan mij ????  :?

Af en toe heb ik het idee dat ik voor de oorlog weg ben gegaan en nu weer pas terug gekomen ben. M.a.w. snappen jullie hem ?

Alle gekheid op een stokje, alle grote bedrijven denken net als de belastingdienst; van een kale kip kun je niet plukken maar je kan hem altijd nog TWEE poten uitdraaien.

Ik ben in iedergeval blij dat wij Modelspoorhobbyisten nogal eens veranderen van modellen, en sommige helemaal stoppen, dus er is altijd wel een manier om toch aan het begeerde model te komen. :roll:

Het heeft even niets met onze hobby te maken, weet ik, maar wilde toch nog even reageren.
Mijn reactie is algemeen van opzet.