Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Rijervaring gezocht met Roco TEE Ram

Gestart door Har vrijdag 01 januari 2021, 07:57:08

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rijervaring gezocht met Roco TEE Ram

Goedemorgen waarde 2021-ers...

Omdat ik overweeg een Roco TEE Ram treinstel aan te schaffen ben ik op zoek naar rijervaringen van forummers die dit machien al reeds bezitten. Het gaat mij met name om rijervaringen op m-rails in wisselstraten en in de standaard radius

En misschien kan iemand het verschil aanduiden tussen de eerdere 69123 en de latere 78069..

Mvg Harry.


Re: Rijervaring gezocht met Roco TEE Ram
De Roco machine 78069 rijdt niet door Marklin R1. De minimum radius is 420mm volgens de Roco site.

Gr, Ben.
Re: Rijervaring gezocht met Roco TEE Ram

Aha... daar gaan we al.. das nou weer jammer...want eerlijk gezegd vind ik die van R mooier dan die van M

In ieder geval bedankt..
Re: Rijervaring gezocht met Roco TEE Ram
Harry,

In de Railhobby 431 van heden staat een vergelijkende test van beide machines Marklin en Roco. Stuur me even een PB bericht met je emailadres dan stuur ik je het artikel als PDF.

Gr, Ben.
Re: Rijervaring gezocht met Roco TEE Ram
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Rijervaring gezocht met Roco TEE Ram
Mijn ervaring is dat fabrikanten anders dan Märklin geen rekening houden met M-rails. Wil je dus op M-rails blijven rijden, dan raad ik je aan ook uitsluitend Märklin-materieel aan te schaffen en zelfs dan geeft dat met het materieel dat de laatste jaren geproduceerd wordt geen garanties. Ik heb ooit exact om die reden mijn baan herlegd met uitsluitend C- en K-rails en met R2 als minimum straal. En dat gaat soms ook wel eens mis.
Re: Rijervaring gezocht met Roco TEE Ram
 @citaat Mijn baan bestaat uit M rails. Bezit en rijd met materieel  (Loc's en wagens/wagons) van  diverse merken, waaronder Märklin, Trix, Liliput, Roco, Fleischmann, Excact train, Tillig, Sachsenmodelle, Piko, Lima, Jouef, Kleinbahn, Electrotren en Brawa.
Wel alle koppelingen en wielsets aangepast aan Märklin standaarden.
Geen problemen, mits de rails zorgvuldig gelegd zijn.  ;)
Re: Rijervaring gezocht met Roco TEE Ram
Hier ook een bonte verzameling vreemde merken op m rails. Inderdaad hier en daar wieltjes aanpassen. Nooit problemen
Echter het gaat hier om een treinstel met misschien een te geringe uitslag van de draaistellen..

Ben van.oudsher een m rail
freak