Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

container wagons

Gestart door sparkle vrijdag 02 november 2007, 00:49:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: container wagons
Lid sinds: 2007

Warnsveld (GLD)

offline
Re: container wagons
Hoezo licht lekkage ?
De meestew lok's hebben nu toch led's als verlichting?
Ik heb veel marklin lok's die ook een grote "licht lekkage" hebben hoor.
Mijn class 66 'en en g2000 van mehano hebben hier beslist geen last van :D

groet


erik
Re: container wagons
jeweve
gast

Re: container wagons
Even weer on-topic.....

Weet iemand hoe compatibel de Marklin en Mehano containers zijn? Ik heb inmiddels een flinke vloot Marklin wagens, en overweeg een stuk of 10 Sggmrss wagens aan te schaffen, maar het zou wel leuk zijn als e.e.a. op elkaar past.
Ik heb ook een vloot Piko's, en die zijn i.i.g. niet passend op de Marklin wagens (en andersom).


alvast bedankt!

jan-willem
Re: container wagons
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: container wagons
Citaat van: jeweve op woensdag 27 februari 2008, 13:54:38
Even weer on-topic.....
Weet iemand hoe compatibel de Marklin en Mehano containers zijn?
Als je bedoelt of je de Mehano containers op de Marklin wagons kunt zetten ( en andersom ;) ) is dat helaas niet mogelijk.
De Mehano's hebben gaatjes aan de onderkant en die passen precies op de puntjes van de wagons. Bij Marklin is dat precies andersom. De containers hebben puntjes en vallen zo in de gaatjes.
Re: container wagons
Lid sinds: 2006

offline
Re: container wagons
Dat Märklin systeem is dan toch beter.
Als ik een van mijn containerwagens zonder container laat rijden vallen de putjes niet echt op, het lijkt me een lelijk gezicht als je puntjes ziet...

Koen
Re: container wagons
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: container wagons
Citaat van: KNed op woensdag 27 februari 2008, 22:21:26Als ik een van mijn containerwagens zonder container laat rijden vallen de putjes niet echt op, het lijkt me een lelijk gezicht als je puntjes ziet...
Koen,

Draagwagens horen iets te dragen :P. Maar aan de andere kant, zit ook niet iedere trein even vol .. :roll:.

Die draagwagens van Mehano hebben er maar 4 en bij Roco zelfs maar 2 en die zitten nog ergens in de midden... De enige waar ze echt opvallen zijn die Sgns wagons van Fleischmann. Daar zitten er wel 12 op ja pfffff, dat is iets te veel van het goeie ;).
Het Marklin systeem is iets moeilijker aangezien je soms niet die containers of wissellaadbakken in die gaatjes krijgt, maar 1maal erin zitten ze ook gelijk goed vast ook :D.
Re: container wagons
chagoimen
gast

Re: container wagons
mijn vader heeft van die piko wagonnen 2 heeft hij er
groet zoontje joe van anton
Re: container wagons
OmeLaurus
gast

Re: container wagons
Ik heb 2 Roco draagwagons en die hebben per container inderdaad zo'n punt, heb ik m'n Conrad containertjes voor aan moeten passen: gatski in de bodemski..
maar de originele Opel containers die erop horen passen toch het beste hoor..
Re: container wagons
Lid sinds: 2006

a'j plat kunt proatn, mo'j 't neet loaten

offline
Re: container wagons
De containers hebben aan de onder kant langwerpige gaten waar pinnen invallen.
Als een container dan op een vrachtwagen of een wagon is geplaatst wordt deze pin in het gat geschoven en een kwartslag gedraaid waarna deze pin wordt vastgedraaid, hierdoor komt de container dan vast te zitten aan de wagon of vrachtwagen.
Zo gezien is het systeem wat Mehano toepast dus het juiste.
Indien ik het niet goed heb geeft iemand anders wel het juiste antwoord of vult mijn verhaal aan.
Re: container wagons
Lid sinds: 2006

offline
Re: container wagons
Inderdaad zit er in het echt inde wagens een pin op de hoeken.
Net zoals bij vrachtwagens die containers vervoeren.

Er is echter 1 belangrijk verschil! Als de container niet op de wagon staat zakt de pin naar beneden. Als de wagon dus niet beladen is zie je dus een soort rondje.

Zo gezien heeft Märklin weer het juiste systeem  :D

Koen
Re: container wagons
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: container wagons
Citaat van: KNed op zaterdag 01 maart 2008, 10:23:58
Zo gezien heeft Märklin weer het juiste systeem  :D
Als we zo gaan beginnen :P,

Het enige merk dat wel echte middelen gebruikt is dan de Kombimodell wagons. Zoals je kunt zien hebben die op iedere positie een mogelijk om de container erin te plaatsen ;).
Als er niets aan containers op zit, hangen de elementen waar de vcontainers op rusten buiten de wagon :.
Dus Marklin zit er zeker ook naast ;).
Re: container wagons
jeweve
gast

Re: container wagons
Jammer toch, al die verschillen. Ik denk dat ik dan ook maar bij Marklin hou. Jammer, want ik vind die mehano´s erg mooi.

Anders moet ik onthouden welke container op welke wagen past (wat een leed....)

Nou ja, misschien zijn er wel ergere dingen in de wereld!


veel rail-plezier allemaal.

jan-willem
Re: container wagons
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: container wagons
Citaat van: jeweve op zaterdag 01 maart 2008, 14:03:28Jammer toch, al die verschillen.
Ja waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan he pffff... :(.
Ik snap ook niet waarom ieder merk nu weer zijn of haar eigen containers moet hebben :cry:. Is over nagedacht denk je dan maar :?.

Citaat van: jeweve op zaterdag 01 maart 2008, 14:03:28Ik denk dat ik dan ook maar bij Marklin hou. Jammer, want ik vind die mehano´s erg mooi.
Ja daar ben je helemaal vrij in om dat te bapalen ;).
Maar wat is jouw probleem dan ?? Als je nu de containerwagons beladen laat is er toch niets aan de hand ??
Ik ben benieuwd welke wagons je met elkaar wou combineren ;).

Citaat van: jeweve op zaterdag 01 maart 2008, 14:03:28Anders moet ik onthouden welke container op welke wagen past (wat een leed....)
:?


Re: container wagons
jeweve
gast

Re: container wagons
Inderdaad, als ik ze beladen laat dan is er natuurlijk geen enkel probleem..... Maar ja, heb ik daar een electrische containerkraan voor gekocht? Da's voor mij juist het leuke!
Overigens is het nu ook al een rommeltje, Marklin en sinds kort ook Piko's.....

Qua wagons combineren ben ik heel barbaars, ik gooi alles van elke maatschappij door elkaar......

groeten,


jan-willem
Re: container wagons
stanny
gast

Re: container wagons
ik ben nochtans geweldig tevreden over mehano, rijden perfect, en stil... ook hun wagons (containerwagons) zijn heel mooi. misschien zijn er hier en daar kleine afwerkdetails maar dat heeft elk merk toch, de marklin nieuwe reeks 18 is ook niet geweldig hoor... het blijft een schaalmodel, niet alles is mogelijk in mijn ogen... als de fabrikanten morgen hun loc's tot de kleinste details afwerken (meestal eigen produkties van winkels) dan is de prijs weer veel te hoog wellicht en kan iedereen daar weer over zeuren... mensen, gulden middenweg kiezen!

back on topic, heb zelf ook wel een zwak voor containerwagons en de nieuwe roco autotransporters!