Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

meerdere aansluitingen op 1 uitgang?

Gestart door peteranje donderdag 31 december 2020, 10:39:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
meerdere aansluitingen op 1 uitgang?
Hallo, misschien ter overvloede, maar mag ik op de DR4088Cs icm M rail meerdere draden van 1 baanvak op 1 uitgang aansluiten van de DR4088? dit om meerdere voeding punten te creëren in een langer baanvak, bv 2 meter rails 2 draden op 1 uitgang.
Ik ben nu mn hele baan aan het bedraden, vandaar mn vraag. gr peter
Re: meerdere aansluitingen op 1 uitgang?
Jazeker, dat mag.

Gr, Ben.
Re: meerdere aansluitingen op 1 uitgang?
hoi Ben , bedankt voor je reactie. ik heb 2 blokken waar meerdere draden op 1 uitgang zitten van de DR4088LN. echter na het programeren van de terugmelder, geeft hij op deze 2 blokken een bezet melding. hoe dit op te lossen?

gr peter
Re: meerdere aansluitingen op 1 uitgang?
Probeer eens een wel werkende sectie in de poorten die bezet geven. Dan weet je of het in je terug melders zit of in de rails. Cq aansluitingen naar de rails.

Werkt deze wel zoals het moet ?  Dan lekt er nog iets in je dubbele blok.

Doet de ok sectie ook raar zit het in je terug melding. 
Re: meerdere aansluitingen op 1 uitgang?
Hoi,
als ik een loc laat rijden, werkt het in de andere blokken wel goed, alleen de blokken waar meerdere draden aanzitten geven deze melding. moet ik hier de diode truuk toepassen toevallig?
Re: meerdere aansluitingen op 1 uitgang?
Dan ben je een middenrail isolatie vergeten? Elke sectie die je aansluit moet aan beide zijden geïsoleerd zijn van de rest van de baan.

De diodetruuk kun je niet toepassen, is bedoeld voor gebruik bij massa detectie.

Gr, Ben.
Re: meerdere aansluitingen op 1 uitgang?
Hoi, bedankt voor het mee denken, maar alle vakken zijn met middengeleider gescheiden van elkaar. (gemeten) het vreemde is dat dit alleen is in de vakken met meedere draden.
Re: meerdere aansluitingen op 1 uitgang?
Hoi , het lijkt opgelost. Als ik maar 1 draad van het blok met 3 draden met de bezetmelder verbindt , en de andere 2 op de track uitgang , zijn de spookmeldingen in dat vak weg . Gr peter