Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?

Gestart door 1200Blauw woensdag 30 december 2020, 17:55:54

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Ik ben een poging aan het doen Rocrail te doorgronden. In iTrain kan ik simpel het ip-adres invullen om connectie te maken via een hub en wat utp-kabels. Rocrail vraagt om een hostnaam en een poortnummer. Biedt Rocrail ook de mogelijkheid ergens een ip in te vullen om de verbinding te maken, of mis ik iets in het concept?
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Ruud helpt, in stoonkoolinglies...

Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Joe ken seei from Ruud wateffer joe like, but hie is verrie informatif. Tenk joe foor joer kwik end adekwat rispons! :D

Flauwekul natuurlijk, maar hartelijk dank Ben (en Ruud), snel en effectief! Ik het morgen direct proberen.
Welke software gebruik jij eigenlijk Ben, ook Rocrail toevallig?
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Tjesss, getverdemme, Het zelfde had hier horen te staan en dan niet in steenkool engels of chinlin.  Maar dan is het nog wel ff zoeken, hoor ...
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
 @citaat  @citaat Koploper. Ziet er niet zo mooi uit dus oldskool. Maar mijn lol is m'n baantje, niet het scherm en er is niks beters.
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Voor mij is het ook de baan die het interessantst is. Analoog had ik een volledig geautomatiseerde baan. Die wil ik nu terug in het digitale tijdperk en dan zit je kennelijk toch vast aan een besturingsprogramma zoals Koploper, iTrain, Rocrail of Windigipet.

Het is me gelukt! Ik heb verbinding kunnen maken, de hele loclijst uit de ECoS werd geïmporteerd en ik kon direct rijden. Nu nog uitvogelen hoe Rocrail omgaat met bezetmelders en hoe blokken worden gedefinieerd, want dat de filosofie achter het pakket is anders dan in iTrain merk ik.
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Elk programma heeft zijn eigen uitvoeringsfilosofie gebaseerd op één principe: een trein maag naar het volgende blok als dat blok leeg is en er geen kruisend verkeer is.

Groet, Anne W (nog wat meer oldskool als Ben, maar wel volledig geautomatiseerd)
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Dat is voor mij een waarheid als een koe Anne, maar de filosofie om er te komen is verschillend. Het principe van rijwegen zoals Rocrail dat hanteert ben ik bijvoorbeeld in de demoversie van iTrain nog niet tegengekomen. Zo zijn er meer verschillen.
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
 @citaat Je kan voor de drie maanden de volledige versie van iTrain nemen. Dan moet je Xander een bericht sturen.
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Maar na die drie maanden draag ik alsnog de prijs van een aardige loc af aan de beste man. Ik ben eerst nog even eigenwijs ;)
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Nee hoor. Dan vervalt de licentie en krijg je de demoversie.
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Dan ben ik dus weer net zover als ik al was, toch? ;)
Re: Hoe PC en ECOS koppelen in Rocrail?
Nee, je weet dan beter wat je niet wilt hebben.  :D