Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Waarde Märklin 39361 zonder OVP

Gestart door Edwin Runnertje woensdag 20 januari 2021, 07:16:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waarde Märklin 39361 zonder OVP
hoi allemaal,

ik kan mogelijk een Märklin 39361 aanschaffen, zonder OVP

zit een C-sinus motor in dus dat bevalt me sowieso wel

heeft iemand enig idee van een realistische waarde?

alvast dank voor reacties!

veel groeten Edwin
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
 @citaat Waar denk je zelf aan? Heb je al eens op internet rondgekeken? Welke prijzen kom je dan tegen? Een model zonder OVP is een heel stuk minder waard dan een model met een OVP. Hoeveel is voor jou een doosje waard?

Groet Ronald.
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
Op ebay zijn er verkocht tussen €149,- en  €199,- in gebruikte staat, inclusief OPV en boekje.
Er staat een nieuwe te koop op ebay.nl voor €292,-
Ik zou voor een gebruikt exemplaar zonder OVP niet meer dan €150,- geven.

Let er wel op dat een loc met C-Sinus niet kan ombouwen met geluid (mocht dat eventueel je wens zijn)!
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
hoi,

Citaat van: Kappa op woensdag 20 januari 2021, 10:04:10
Op ebay zijn er verkocht tussen €149,- en  €199,- in gebruikte staat, inclusief OPV en boekje.

Dat zag ik al een beetje.

Citaat van: Kappa op woensdag 20 januari 2021, 10:04:10
Ik zou voor een gebruikt exemplaar zonder OVP niet meer dan €150,- geven.

Als met een model met OVP en Boekje al voor 150 euro moet opbrengen. Dan is er eentje zonder OVP een stuk minder waard. De waarde bij Märklin modellen hangt helemaal af van of het ding compleet is, staat en de aanwezigheid van de originele verpakking en handleidingen / boekjes. Bij deze lok is al geen OVP meer aanwezig. Dus voor een echte Märklin-verzamelaar geen waarde meer.
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
Alleen de loc die voor €150 werd verkocht, was een 3638 met een onderstel van de 39361.
Dus niet origineel...
Ik schat de waarde in tussen de 150-175; €180-200 met ovp ed.
Mvg. Marcel
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP

Absoluut een mooie machine. Zonder ovp. 150-160. Met ovp 175-185. Wanneer je achteraf een juiste ovp mocht tegen komen vragen ze zonder blikken of blozen tussen 25 en 40 euro. Afhankelijk van de staat.

Ik heb hier zelf ook een paar C-sinussen rondrijden en het loopt prachtig. Wees er echter erg voorzichtig mee. Waak voor kortsluiting of ander electronisch onheil. Wanneer de motor- driver de geest geeft ben je de sigaar. Deze is niet meer te leveren en nagenoeg onvindbaar op de gebruikte markt.

De loc kan dan aan de kant of tegen onevenredig hoge kosten van een alternatieve motor en driver worden voorzien.
Sommige C- sinus machines hebben een basic geluid. Bijvoorbeeld alleen een Hoorn. Dit kan niet worden uitgebreid.
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties  :thumbup: hier kan ik wel wat mee!  :)

groeten Edwin
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
Citaat van: Har op woensdag 20 januari 2021, 18:57:18

Wanneer de motor- driver de geest geeft ben je de sigaar. Deze is niet meer te leveren en nagenoeg onvindbaar op de gebruikte markt.

De loc kan dan aan de kant of tegen onevenredig hoge kosten van een alternatieve motor en driver worden voorzien.


Geldt dit voor alle C sinus motoren ?
En is er dan niemand die zo een printje kan maken/leveren ?

Heb hier zelf ook een lok die niet meer wil, dus ben wel geïnteresseerd in zo'n printje....(en zal niet de enige zijn toch ?)

Groet, Edwin.
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
 @citaat Fijn hè, dat "probeerbeleid" van Märklin.
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
Citaat van: Edwin1962 op donderdag 21 januari 2021, 15:20:14
Geldt dit voor alle C sinus motoren ?
En is er dan niemand die zo een printje kan maken/leveren ?
Er is een allternatief ==> Klik.
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
Hoi Ad,

Mooi dat het er is, maar voor mij Abracadabra.... :?

Maar wachten tot er hier in Nederland een slimmerik opstaat die deze printjes(driver) kan maken.
Ik zal toch niet de enigste zijn die hierin geïnteresseerd is.

Groet, Edwin.
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
 
Nog een ander alternatief:

https://www.rail4you.ch/remotorisierung/dsm-2-0-der-treiber

Even een prijsplaatje: (door mij bij rail4you opgevraagd)

Driver              86 euro
Flatcable.         14 euro
Decoder vanaf. 30 euro

=                    130 euro

Dus dat ben je in de basis kwijt wanneer je C sinus loc kapot gaat.
Bijkomend voordeel: je kunt wel gelijk een sounddecoder ( bijv MSd/3 inbouwen)  omdat de driver tussen de motoruitgangen van de decoder en de motor wordt geschakeld. De rest van de de decoder uitgangen kan je dan op "conventionele" wijze gebruiken..
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
Citaat van: nobody op donderdag 21 januari 2021, 15:24:47
@citaat Fijn hè, dat "probeerbeleid" van Märklin.
Wim als je even naar de geschiedenis kijkt dan lees je dat in die periode het bedrijf is overgenomen en failliet gegaan,dus op zich niet vreemd dat er andere keuzes zijn gemaakt.
Toen Marklin nog een familie bedrijf was kon je elk onderdeel los krijgen,wel handig maar niet echt economisch slim het is een redelijke kosten post.
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
Citaat van: Edwin1962 op donderdag 21 januari 2021, 21:49:36
Maar wachten tot er hier in Nederland een slimmerik opstaat die deze printjes(driver) kan maken.
Ik zal toch niet de enigste zijn die hierin geïnteresseerd is.
Hoi Edwin,

Wat maakt het nu uit, of die print uit Duitsland komt, of uit Nederland, de werking blijft hetzelfde.
De print is een kant en klare oplossing voor het vervangen van de oude C90 decoder.
Je koopt die print, zet hem in je loc, soldeert de bedrading van de verlichting, sleper en massa aan deze print, sluit de oranje flexcable van de motor aan op de print en je prikt de decoder er op en gaan met die banaan.
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
Hallo Ad,

Voor jou misschien gesneden koek, voor mij dus niet.
Heb niet echt verstand van electronica en mijn Duits is ook niet je van het.
Als het zo makkelijk zou zijn als jij zegt dan is het ok, maar volgens mij zitten er meer haken en ogen aan.
Dit gezien er extra dingen worden aangeboden, verschillende motoren, en er waarschuwingen staan voor aansluiten.
En dan heb ik toch liever een Nederlands contact persoon  ;)

Maar ik heb er geen haast mee, dus ik ga de kat maar uit de boom kijken  :P

Groet, Edwin.
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Waarde Märklin 39361 zonder OVP
Hoi Edwin,

Ik begrijp dat het voor iemand zonder kennis moeilijker is en dat je terughoudend bent om aan zoiets te beginnen.
Maar je stelde zelf de vraag of zo'n print ergens leverbaar is.
De kans dat iemand in NL nu nog een andere print zou gaan ontwikkelen lijkt me zeer klein.
En je kunt altijd het forum voor advies raadplegen. ;)