Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

BR 24 016

Gestart door GTIBert maandag 28 december 2020, 10:34:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
BR 24 016
Lid sinds: 2012

Ecos-2

offline
BR 24 016
Ik heb een BR 24 016 met rookgenerator op een 6090FX decoder.
Nu merk ik dat deze Loc constant de rookgenerator aan heeft staan omdat deze niet geschakeld wordt door de Decoder.
Is dit wel goed voor de Decoder?
En wat gebeurt als de rookgenerator geen olie heeft maar wel de stuurspanning.
Gaat deze hier stuk mee?


Ik hoor het graag.



Mvg Bert.
Re: BR 24 016
Lid sinds: 2010

BR 78

offline
Re: BR 24 016
De decoder zal niet stuk gaan. De rookgenerator wel als er geen rookolie inzit.
Is bij mij namelijk ook gebeurt. Ik heb de kapotte generator uit de loc gehaald en geen nieuwe meer geplaatst.
Re: BR 24 016
antonv
gast

Re: BR 24 016
Rookgeneratoren worden al ingebouwd lang voor het digitale tijdperk en die stonden altijd aan. Je kunt niet schatten hoeveel uren mijn oude locomotieven gereden hebben zonder dat er olie in was en die doen het wel nog als het moet.
Akkoord, vroeger stonden ze enkel onder spanning als er gereden werd, nu zo lang er spanning op de baan staat, maar reken maar dat er veel droog mee gereden is  ;)
Als een fabrikant een rookgenerator inbouwt die altijd onder spanning staat zal die daar wel tegen kunnen, anders zit er een verkeerde in, je kunt onmogelijk verwachten dat de gebruiker er altijd rookvloeistof in doet.
Re: BR 24 016
nobody
gast

Re: BR 24 016
 @citaat @citaat De generator helemaal vol goeien ls je wilt dat ie NIET rookt....
De benodigde hoeveelheid olie eruit zuigen om 'm weer te laten roken.