Maken die overwegen ook deel uit van de aanwezige middelen?
Er bestaan overwegen voor boograils (R1), er bestaan losse spoorbomen, en andere alternatieven.
Door de overweg rechtsvoor een rails naar rechts te verschuiven, krijg je een realistischer beeld, lijkt mij.
Voor die overweg over een engelsman heen, huiver ik. Want hoe sluit je het wegdek daar?
Creatief bedacht dat wel. Wie zich afvraagt waar de praktijk zich voordoet in het grootspoor, zou eens richting Almelo, Hengelo, Enschede moeten reizen, of in de Amersfoortse spoortuin ronddolen. Ik heb die dingen in het verleden daar wel gezien.
Rangeren achter het stationsgebouw. Het is een goede vondst, en hangt er erg vanaf hoe je het afwerkt. Als je van gaas of etswerk spoorbreed vervangende puko's aanbrengt, b.v. in de vorm van stelcon platen, dan wordt het meteen veel reëler. Wegdek en treinbaan gaan dan meer in elkaar op, en zitten elkaar visueel minder in de weg.
Al met al: leuke vondsten waarop iemand zich in detail kan uit leven.
In een oud draadje heb ik me ooit uitgeleefd op het verzamelen van 3e rail alternatieven.
En een paar van de daar gebruikte plaatjes zijn er nog zoals:
1. Brug met als 3e rail aluminium gaas, Foto: Roy. Baan Meerlingsbeek:

2. Etswerk als 3e rail bij loods. Foto Ralf Büker, Baan:
Lippischen Hauptgenossenschaft (LHG) 
Er is van alles te verzinnen: opvullen met hout of gips tussen contrarails, puko's van figuurzaagjes, latoen, ...
En dat maakt het meteen geloofwaardiger voor de twijfelaars onder ons.