Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

heki flockstar Xl

Gestart door stoom23 donderdag 24 december 2020, 19:40:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
heki flockstar Xl
Lid sinds: 2011

offline
heki flockstar Xl
goede avond,

ik heb een probleem met de heki flockstar XL, het probleem betreft dat de grasfase niet goed overeind in de lijm blijft en dat het gebied dat met lijm is in gesmeerd heel dun begroent word.
de omvormer word gevoed door een oude marklin transformator met 16v wisselstroom.  nou heb ik het idee dat 16v te weinig is om een goed elektrostatische gebied te creëren.
op de omvormer staat max 25v wissel stroom te voeden. welke transformator kan ik het beste voor gebruiken??
zijn er meer mensen die deze klachten onder vonden ?


ik heb voor heen de noch grasmaster 2.0 gehad . die had wel een mooi dicht en overeind staand gras.
maar die ging al snel kapot bij het door het los halen van de batterij. vandaar dat ik voor de heki flockstar ben gegaan met een vaste voeding alleen nou werk die niet zo goed als de grasmaster.
ter wel deze op de beurs in Dortmund bij een demonstratie van heki super goed presteren
wie kan mij helpen met dit probleem.

mvg Leonard
Re: heki flockstar Xl
Lid sinds: 2014

offline
Re: heki flockstar Xl
Je had beter voor de RTS greenkeeper kunnen gaan.
Maar wat is de min spanning van flockstar?
En wat is de hoogte van de kv spanning uit de flockstar?
Re: heki flockstar Xl
Lid sinds: 2011

offline
Re: heki flockstar Xl
hallo Mark,

volgen de handleiding is Ingangsspanning : 14 tot 22 Volt wisselstroom
Vermogen : 14 Kv.

ik meet op beker en de de krokodillenbek 59 v wisselstroom
ik heb geen idee hoe ik het anders moet meten. hoe en waar kan ik de min spanning meten ??


mvg leonard
Re: heki flockstar Xl
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: heki flockstar Xl
Hi Mark,

Welke lijm gebruik je ?

groet
Harald
Re: heki flockstar Xl
ACTS.zuid
gast

Re: heki flockstar Xl
De Heki XL bouwt ongeveer 20kV op bij een ingangsspanning van 25V aldus een webwinkelier:

Elektroststisch begrassen als een proffesional.

De Heki Flockstar XL is speciaal ontwikkeld voor grasvezels tot 12mm lengte. Door het sterke en constante 20Kv elektrostatische veld bereikt u ook met 12mm lange vezels een perfect resultaat. Uiteraard is de Flockstar XL ook geschikt voor de korte grasvezels. Door gebruik te maken van de bijgeleverde doseer hulpen kunt u ook kleine oppervlakten van gras voorzien.

Technische gegevens :

Ingangsspanning : 14 tot 25 Volt wisselstroom
Vermogen : 20 Kv max


Redelijkerwijs zul je dus een goed resultaat moeten krijgen in vergelijk met de Nochstok maar ik twijfel zeer aan 12mm vezels.

Gr, Ben.