Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

CV's piko sounddecoder

Gestart door Meine zaterdag 19 december 2020, 15:51:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CV's piko sounddecoder
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
CV's piko sounddecoder
Is er ergens een lijst met aan te passen CV's van de piko sounddecoder. en dan met name die van de 55903 (NS2205)

Ik heb bij de lok een lijstje van de meest standaard CV's gekregen. De Cv's om MFX uit te schakelen stonden daar niet eens bij,...  :?

Ik wil het remgeluid van de lok iets veranderen zodat ik deze wat directer kan sturen voor iTrain.

Meine
Re: CV's piko sounddecoder
Dat vind je bij Piko, zie downloads: https://www.piko-shop.de/en/artikel/~-sound-rh-2200-ns-gelb-grau-iv-plux22-dec.-28241.html

MFX schakel je uit met CV12 bit 5 op 0, zie lijst.
Wat je met het remgeluid wilt in relatie tot directer sturen begrijp ik niet helemaal. Je bedoelt de afremvertraging?

Gr, Ben.
Re: CV's piko sounddecoder
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: CV's piko sounddecoder
Ben,

Deze documenten heb ik al binnen gehaald. Hier zit de beschrijving van de CV's. Maar dit zijn de niet allemaal.

Zo staat CV12 er niet in. Ik heb CV12 op 4 gezet voor DCC en CV29 op 42 voor DCC, railcom en lang adres.

Als ik het goed is moet er ook nog CV zijn die instelt wanneer de remmen gaan piepen. Omdat ik inderdaad de afremvertraging CV4 wil veranderen van 27 naar bv 10.
Dit om doorschieten te voorkomen in Itrain. CV4 staat bij mij nu 15, maar is mij nog niet naar het zin.

mogelijk is er ook nog een CV om de sterkte van de zwaailampen te verhogen. Deze staan niet echt fel afgesteld.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een complete beschrijving van de CV's van deze lok.

Meine
Re: CV's piko sounddecoder
Dan kijk je niet goed Meine, het hele document staat er wel degelijk: https://www.piko-shop.de/is.php?id=23048
Re: CV's piko sounddecoder
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: CV's piko sounddecoder
Hahaha,

Ik zie het al.

Er staan 2x : ausführliche Anleitung PIKO SmartDecoder 4.1 Sound (Rh 2200 Expert Plus)
Een keer met DE en de andere met EN.

Omdat mijn Duits nog slechter is dan mijn Engels, heb ik voor de Engelse gekozen. Deze is dus geheel anders dan de Duitse.

Zelfde naam maar de een in Engels en de andere in het Duits. Ik verwacht dan dezelfde documenten maar dan in een andere taal. Niet dus.

Ben bedankt!

Ik ga in de CV's Snuffelen.

Meine