Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Itrain Rocrail

Gestart door MärklinboyBelgie dinsdag 15 december 2020, 19:02:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Itrain Rocrail
Lid sinds: 2020

offline
Itrain Rocrail
Goede avond werkt Itrain en of Rocrail perfect op Windows 7
Vriendelijke groeten van Paul
Re: Itrain Rocrail
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Itrain Rocrail
Rocrail werkt op heel veel systemen. Bij mij draait hij onder Win7 en Win10 (ja twee verschillende laptops)

John (VT601)
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2006

offline
Re: Itrain Rocrail
Werken beide perfect op Windows dus ook op Windows 7. Eigenlijk snap ik dit soort vragen nooit, maar dat ligt helemaal aan mij natuurlijk.

Dus rijdt een Volkswagen perfect op asfalt? Heeft een olifant een slurf?

Wat is het enige Nederlandse woord zonder klinkers?

Groetjes.
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2016

offline
Re: Itrain Rocrail
Nou Wim, ik merkte wel dat de nieuwste versies van Rocrail niet meer vlekkeloos uit de voeten kunnen met Windows XP. Ja, dat is inmiddels de Windows van Fred en Wilma Flintstone, maar ik verwacht dat Windows 7 ook op enig moment wel zal gaan 'kraken'.
Beste oplossing: niet updaten. If it ain't broken, don't fix it... Alleen mis je dan misschien nieuwe functies van Rocrail of iTrain. Het zijn de fijne nuances, zal ik maar zeggen, maar het is geen vraag of je auto het op asfalt doet, maar meer of hij ook op E10 rijdt of toch liever E5, met loodvervanger misschien.

Groet,

Peter
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

online
Re: Itrain Rocrail
Citaat van: Sprinter op dinsdag 15 december 2020, 20:41:30
...
Wat is het enige Nederlandse woord zonder klinkers?
...

Nu maak je deze Belg echt wel nieuwsgierig !
dus ? :-)
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2015

offline
Re: Itrain Rocrail
Effe denken.................ik denk WC

Grts

Marcel
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Itrain Rocrail
deze vraag had je hier ook al gesteld....
Re: Itrain Rocrail
nobody
gast

Re: Itrain Rocrail
Citaat van: Bonaza op donderdag 17 december 2020, 17:34:06
ik denk WC
Da's een afkorting voor "Water Closet" en géén woord.
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Itrain Rocrail
"Het is gebruikelijk om wc als mannelijk de-woord op te vatten. Dat is op zichzelf opmerkelijk, omdat wc een afkorting is van watercloset"
bron https://onzetaal.nl/taaladvies/de-het-wc/#:~:text=Het%20is%20gebruikelijk%20om%20wc,is%3A%20het%20is%20het%20watercloset.
misschien helpt dit  :D
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: Itrain Rocrail
Citaat van: Sprinter op dinsdag 15 december 2020, 20:41:30
Wat is het enige Nederlandse woord zonder klinkers?

Groetjes.
zandweggetje
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2016

offline
Re: Itrain Rocrail
 :offtopic:super on topic allemaal.... :?
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Itrain Rocrail
In dit forum krijg je altijd antwoord op vragen, ook als je naar de bekende weg vraagt, gaaf.

Volgens de Engelstalige wikipedia is RocRail bruikbaar vanaf Microsoft Windows systems beginning with Windows 9x, en zowel 32-bits als 64-bits.
Nou dacht ik dat Windows versie 9.x had overgeslagen ....

Gelukkig heeft RocRail een eigen wiki en daarop staat:

CiteerSupported Windows versions

Rocrail runs on Windows versions starting with Windows XP.

    Windows XP, Vista are no longer supported in the forum! Installation may be possible, however, it is not recommended to use these versions.
    Windows 7, 8, 8.1 are limited supported.
    Windows 10.

Daarbij hoort noot 3:
Citeer3) No test systems are available for these versions. For problems that exist exclusively under these versions and that cannot be reproduced under Windows 10, it is very likely that no solutions can be offered

Dit is de RocRail-helft van het antwoord op de vraag.
Daarbij kan ik als Ubuntu gebruiker nog toevoegen dat een machine waarop windows XP (of hoger) draait, ook prima draait met Ubuntu versies, en daarvan worden door RocRail nogal wat versies volledig ondersteund. Ik raad aan: switchen op een ander (gratis) OS verlost je van deze incompatibiliteit.
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Itrain Rocrail
Er zitten hier zat gebruikers van iTrain op het forum, dus ik had verwacht dat de tweede helft van je vraag zonder enig probleem beantwoord zou worden. Kennelijk niet.

Dus verwijs ik je naar een paar sites:
CiteerSupport for: Märklin 6051, Intellibox (serial and USB), ECoS, Märklin CS1 & CS2, Loconet, Lenz XPressNet (both serial and USB), HSI-S88 (serial) and Dinamo.
* Runs on Windows, Mac OS X, Linux and OpenSolaris.
* User interface in English, German, Dutch, French*, Italian*, Spanish*, Catalan* and Portuguese*

Windows zit erbij, maar welke versie? De iTrain website zelf laat dat in het midden, en dat is niet open en niet klantvriendelijk.

Waarover de site wel open is, is de Voor iTrain5 is de minimale java-versie 8.x.x . Kijk je bij een leverancier (Oracle), dan is versie 10 gangbaar, en hoger aangekondigd. Alle versies 8, 10,15 kun je overigens downloaden, zowel 32-bits als 64-bits.

De vraag is wat de maximale versie is die op een bepaalde windows-versie draait. Daarover is de Oracle site niet direct duidelijk. Als oracle java versie 8 op windows 7 draait, dan werkt iTrain versie 5. Zo moet je het zien. En dat moet je zelf achterhalen. Ik heb er niets meer mee.

Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2006

offline
Re: Itrain Rocrail
iTrain installeer inclusief de juiste versie Java. Zit er gewoon bij, hoef jij je als leek beginner geen zorgen over te maken.
Setup uitvoeren en klaar is Jan.

Groetjes.
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Itrain Rocrail
Top tip! Hopelijk pikt Paul 'm op.  :thumbup: :thumbup:
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Itrain Rocrail
Citaat van: Jan22 op zaterdag 19 december 2020, 13:58:35

Windows zit erbij, maar welke versie? De iTrain website zelf laat dat in het midden, en dat is niet open en niet klantvriendelijk.


De website waaraan je refereert vermeldt (rechts bij de te downloaden file):

Tested on 64-bit Windows 8.1 and 10: iTrain_windows_x64.exe
Alternative for 32-bit Windows: iTrain_windows_x86.exe.


Groeten,
Wico
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Itrain Rocrail
En maak je daar dan uit op dat iTrain 5 op windows7 ook werkt, zoals Sprinter en VT601 al meldden?
Of alleen maar dat het op windows 8.x en windows10 32-bits goed werkt?
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Itrain Rocrail
De leverancier meldt dat zijn software is getest en werkt op Windows 8.1 en 10. Ik weet dus dat als ik een lagere versie van Windows gebruik, dat ik het risico loop dat het niet werkt. Ik vind dat voldoende open en klantvriendelijk. Blijkbaar zie jij dat anders. Dat is een andere dan de vraag of iTrain ook (voldoende) stabiel onder Windows 7 werkt, daar helpt het forum (gebruikerservaring) bij het vinden van een antwoord.   

Groeten,
Wico 
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2011

offline
Re: Itrain Rocrail
Rocrail kent zowel een 32 bits als 64 bits versie.
Als je PC al wat ouder is zou je de 32 bits versie kunnen proberen.
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2006

offline
Re: Itrain Rocrail
Wat een geneuzel alom weer.
In mokum noemen we dat ook wel gezeik.

Groetjes.
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2016

offline
Re: Itrain Rocrail
Ik zal maar niet zeggen wat ze in Rotterdam zeggen over inwoners van 020 die last hebben van een mening.
;)
Re: Itrain Rocrail
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Itrain Rocrail
En in het Middelburgs?  :-)