Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

K rails airbrushen

Gestart door flyerman dinsdag 15 december 2020, 16:12:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
K rails airbrushen
Lid sinds: 2015

offline
K rails airbrushen
Alhoewel ik nog steeds met de baan bezig ben om deze te bouwen, heb ik mijn eerste schreden gezet met airbrushen.

Na wat oefening heb ik de eerste roest op de rails gespoten, en ben niet ontevreden.

Ik wil graag de bielsen van mijn k rails een wat realistischer uiterlijk geven door ze een beton kleur te spuiten, de kleur grijs die ik heb is niet echt wat ik zoek. En nu de winkels dicht zijn kan ik ook niet gaan kijken welke kleur wel mooi is.

Weet iemand welke kleur Vallejo het meest in de buurt komt? En moet ik de bielsen ook eerst in de primer spuiten?

Merci
Re: K rails airbrushen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: K rails airbrushen
Hi Martin,

Misschien geen antwoord op je vraag maar aan onderstaand dagje heb ik (en mn zoons) heel veel gehad.
Dacht dat lukt wel maar er ging veel fout met behandelen van de spuitnorzel maar nu weet ik hoe alles te doen.
Klik hier ff
Voor de rails gebruik ik geen Primer.
en
Vallejo 71080, 71069 en 71037
Van te voren doe ik eerst knal oranje met een kwastje.
Zie hier

groet
Harald
Re: K rails airbrushen
Lid sinds: 2015

offline
Re: K rails airbrushen
Ben vorige week in Almere geweest, wat uitleg gehad. Maar wegens de corona geen cursussen. Ik heb zelf wat zitten spelen en het gaat al aardig.

Alleen nog de juiste kleur. De roest 71080 had ik al voor de roest, misschien de 71069 erbij kopen voor de nabewerking, zodat het niet te egaal is.
Re: K rails airbrushen
Lid sinds: 2017

offline
Re: K rails airbrushen
Ik heb crails, hiervan zijn de bielzen wat lichter. De krails is bijna zwart. Het is maar net wat je wil, maar ik ben begonnen met ballasten (merk Minitec).
Als dit droog is pas airbrushen, als je het andersom doet heb ik de ervaring dat de verf van de railstaven beschadigd en je het alsnog kan doen. Voordeel van eerst ballast en dan airbrushen is dat je ook net naast de spoorstaaf airbrushed en dat geeft (vind ik) wel een mooi effect.
De bielzen airbrush ik niet, dat zal echt een monnikenwerk worden. Wellicht kan je de bielzen vooraf airbrushen met een matte blanke lak, om de plastic look te verminderen...

De railstaven airbrush is ik met Vallejo air 71.129 (light rust) en doe wat accenten met 71.080 (rust), die laatste is wat meer bruin. Wat betreft kleur, kijk naar de vallejo model air chart : https://acrylicosvallejo.com/en/hobby-color-charts/ en zoek diverse mooie kleuren uit en bestel die gewoon samen met andere modelbouwspullen  :D.

Hieronder een foto van het resultaat, nog zonder accenten.

Succes!