Ik ben nieuwsgierig naar de voortgang bij Bram van Leeuwen.
Klein beginnen, en kijken wat er kan, en of dat lukt.
Ik heb het gevoel dat er een paar dingen door elkaar lopen in hoe Peter de zaken benoemt:
- een surround systeem, hardware dus, bestaande uit 5, 7 of 9 speakers (5.1 => dus 5)
- een 5.1 codec oftewel een codering van een bepaald bestandstype (format)
- een 5.1 API, oftewel een class (of dll) met wellicht herbruikbare C++ code
- sound fragmenten (die te converteren zijn van en naar elk gewenst format, dus ook wav, mp3, en 5.1)
- een arduino-achtige omgeving die in staat is sound fragmenten af te spelen, en daartoe
- een arduino sound-library met de functionaliteit om geluidfragmenten af te spelen
Misschien loopt het alleen bij mij door elkaar.
Zo ben ik heel nieuwsgierig of Peter de weergave als norm stelt of ook wil dat dit over bestaande apparatuur gerealiseerd wordt, b.v. via een soort 64-bits multimedia PC omgeving, want in dat geval kun je meer dan met 16- of 32-bits Arduino, maar is het instapniveau ook hoger. Je zou dan eens bij Sourceforge kunnen rondneuzen, om waarschijnlijk bij github uit te komen, in C++ en/of Python heb je de meeste kans. Want er is al het een en ander aan open source ontwikkeld op dit vlak, sinds 2003 ongeveer. ik vraag me alleen af waarom je in 5.1 hardware zou blijven hangen als 9.1 ook bestaat, dan zou aan de beschikbaarheid van de API kunnen liggen?