Hoi Erik,
Van waar ken ik die foto's toch ?

- Schakelen jullie de front/sluit-verlichting niet in/uit dan ?
want dan maakt het niet veel verschil of je dit met een relais schakelt of niet, je hebt steeds 2 aders nodig hé:
1. in/uit schakelen
2. wisselen tussen front/sluit-verlichting
Dan kan ik evengoed gewoon front- en sluitverlichting op de wit/gele aders van de decoder aansluiten, minder werk voor mij

- stroom-afname van de 2de sleper voor bezetmelding begrijp ik ook niet helemaal. Bij mij zorgen de wielen gewoon dat de linker-railstaaf met de rechter-railstaaf verbonden is tijdens het rijden.
Ik hoef me dus helemaal geen zorgen te maken over de 2de sleper. Wat ik wel zou kunnen doen, is om ze met mekaar te verbinden voor betere stroomafname,
maar dan kom ik wel in de problemen met "overbruggen" van de middenrail bij de overgang tussen 2 boosters ... Voor mij kan die 2de sleper er gewoon onderuit.
- Je spreekt ook over 2 van de beschikbare adressen voor het geluid, jullie rijden MM2 neem ik aan, en hebben op die manier 4 functies beschikbaar per adres ?
Jullie gebruiken dus niet alle geluiden ? (daarvoor ga ik DCC gebruiken in dit treinstel, maakt bij mij toch niks uit, en op die manier heb ik wel de beschikking over alle geluiden, om één adres)
(Ook door het hoge aantal locs, moet ik "zuinig" zijn met mijn MM adressen)
- Jullie gebruiken geen cabine-verlichting ?
- voor het knipperen van de TL verlichting bij aanzetten van de binnenverlichting, dit kan ook met gewone LEDstrips.
één uitgang, daar activeer je het effect "Fluorescent lamp", en je zet deze parallel met een uitgang die je gewoon laat schakelen. (er zijn toch uitgangen genoeg op die loksound decoders)
Bij het inschakelen van de verlichting, laat je 1 à 2 seconden de uitgang actief met "Fluorescent lamp", waarna je die uitschakelt, en de gewone uitgang inschakelt.
Dan heb je dus knipperende TL-verlichting bij het inschakelen van de binnenverlichting.
En zo zijn er trouwens nog wel leuke licht-effecten te bedenken, door enkele uitgangen parallel te zetten om één licht-circuit te schakelen

Voor de rest heb ik net voor ik die "tafel-lantaarns" ging bestellen, me niet bedacht, ik kan ze uiteraard net zo goed zelf gaan printen op mijn resin 3D printer, dan zijn ze uiteraard helemaal naar mijn zin

Waar ik me nog vragen bij stel (ik heb namelijk die digital-bahn koppelingen opnieuw besteld, omdat ik de mijne met de beste wil van de wereld niet kan terugvinden, LOL)
- die "koppeling" op het voorste rijtuig met motor in, die zou niet genoeg bewegingsruimte hebben, en die koppeling wat af-vijlen zou hier de oplossing zijn.
- Het motorloze rijtuig achteraan, daar zou die korte koppeling niet op passen ? (ik zie nogthans een gaatje waar die aan vastgeschroefd zou kunnen worden)
Hier moet dus nog een optioneel los setje met lange koppelingen voor bijbesteld worden ?
Kloppen mijn 2 laatste bovenstaande vragen ?
groeten,
Kris