Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Roco NS 2435

Gestart door Dennis H vrijdag 11 december 2020, 12:48:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Roco NS 2435
Lid sinds: 2019

offline
Roco NS 2435
Vol enthousiasme gisteren Roco 78790 in mijn winkelmandje gedaan, nadat ik van de webshop een berichtje had gehad dat mijn voorbestelling was binnengekomen.
Vandaag krijg ik echter een mailtje dat de exemplaren terug naar Roco gaan, omdat de digitale versies uitgerust zouden moeten zijn met een digitale koppeling, maar dat nu niet zijn.

Nieuws is ook te lezen bij o.a. de website van Rail Magazine: https://railmagazine.nl/preview-rail-magazine-381/

Ik kijk in ieder geval reikhalzend uit naar de levering. De serie 2400 ontbreekt op dit moment nog in mijn Nederlandse verzameling.
Wie heeft 'em ook besteld?

Groeten,
Dennis
Re: Roco NS 2435
ACTS.zuid
gast

Re: Roco NS 2435
Een aantal winkeliers sturen de lok niet terug maar verlagen de prijs. Voor velen is zo'n Roco electrische koppeling een flink minpunt: lelijk, niet met alles koppelbaar, wagons spontaan verliezen etc..
Overigens zijn 2-railers beter af met dit model: o.a meer trekkracht door meer aangedreven assen, analoog dus vrije decoderkeuze.

Het is trouwens een NS 2435 maar dat terzijde.

Gr, Ben.
Re: Roco NS 2435
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Roco NS 2435
Nee, niet besteld, wel filmpje gezien op facebook waar de loc wordt 'voorgesteld', rijgeluid daar was alleen niet zo heel duidelijk te horen, maar dat zal t.z.t. wel goed komen als er andere filmpjes verschijnen.
Vind het wel jammer dat de zwaailichten op 1 decoderuitgang zitten, en dus tegelijk knipperen.

(Overigens gelijk even topictitel aangepast)
Re: Roco NS 2435
Lid sinds: 2019

offline
Re: Roco NS 2435
Afgelopen week opnieuw een mailtje gehad dat mijn voorbestelling was binnengekomen.
In mijn allerbeste Duits maar even een belletje aan gewaagd.
Maar er was inderdaad een nieuwe zending binnengekomen en die waren wel voorzien van de digitale koppeling.

Hopelijk komt deze nog op tijd voor onder de kerstboom :surprised:
Wordt vervolgd.

Groeten,
Dennis
Re: Roco NS 2435
Lid sinds: 2019

offline
Re: Roco NS 2435
Locomotief is binnengekomen, maar zonder digitale koppeling.....
Twijfel nog of ik hem terugstuur, of ik hem houd, of dat ik 'em houd mits er een korting wordt gegeven.

Iemand die daar nog in wel meedenken? Ik heb eigenlijk geen ervaring met de Roco digitale koppelingen.

Groeten,
Dennis
Re: Roco NS 2435
ACTS.zuid
gast

Re: Roco NS 2435
Logisch, er zijn nog helemaal geen loks met koppeling beschikbaar.

Deze komt er op, het zijn al lang bestaande koppelingen:

https://webshop.pijplines.nl/Roco-129677-Automatische-koppeling-voor-digitaal-1:87-H0

Als je de lok houdt uiteraard korting vragen. De winkelier is feitelijk in gebreke hoewel het niet zijn schuld is.

Gr, Ben.
Re: Roco NS 2435
Lid sinds: 2019

offline
Re: Roco NS 2435
Dank voor je reactie Ben!
Ik ga morgen contact met opnemen.

Groeten,
Dennis