Ik zat zowat met hetzelfde dilemma (ik had eerst een station dat te groot was, LOL)
Uiteindelijk ben ik bij Vollmer 43502 - station Moritzburg uitgekomen,
53 x15 x 18. Dat is 2 cm korter dan het faller station dat je op't zicht had, en ook 5 cm minder hoog ...
Of maak ik de keuze nu alleen maar moeilijker ? 
Nee hoor, keuze is al moeilijk genoeg. Dit is een mooi station, maar ik denk dat deze in de breedte te hoog is. Maar kwa uistraling is dit ook wel een heel mooi station!
ik zou gewoon dat station behouden, het is niet omdat er (bijvoorbeeld) flatgebouwen staan dat het station dan ook een flatgebouw moet zijn
;
Behouden op deze plek is echt geen optie. Het staat echt heel raar. Ik heb zelfs een preisertje voor de deur gezet om de verhoudingen te checken. Deze kon in principe wel rechtop door de deur

Ikzelf ben helemaal weg van station Feldafing van Kibri.
Kijk maar eens Hier en verder naar beneden scrollen

Ziet er ook prima uit, alleen niet voor mijn baan / stijl welke ik voor ogen heb!
Kijk ook eens bij lasercut stations. Die zijn vaak echt op schaal, hebben een geweldige pasvorm, zijn super gedetailleerd en licht.
Veel plastic bouwmodellen vallen soms wat kleiner uit, omdat ze schaal 1:100 gemaakt zijn ipv. 1:87 en daardoor meer zijn gebaseerd voor TT in plaats van H0.
Busch, Noch, Joswood en vele anderen hebben prachtige stations in hun assortiment.
Lasercut is wel duurder en iets voor gevorderden.
Pak ik zeker mee in mijn zoektocht..thanks!
Hoe staat het met bouwstijl van station en patricierswoningen? Of is dat geen issue?
Ik zie nogal wat verschillende stijlen vakwerk-huisjes passeren. De wikipedia is daar niet duidelijk over, maar mij lijken de stijlen hier niet zonder meer combineerbaar.
Voor mij is dat geen issue, als het mijn inziens echt uit de toon valt, dan komt het er niet op....Patricierswoningen moest ik even opzoeken. Snap niet echt de relatie tussen deze woningen en mijn baan, Google bracht mij geen oplossing, behalve dat zo een huis wel iets voor mij is (als ik het geld ervoor had)
Misschien is dit een idee, je hebt een Pb.

Ik stuur zo en PB terug
Alle andere reageerders, bedankt voor jullie in breng. Ik ga eerdaags even van carton de contouren van beide stations knippen (grofweg) en deze op de baan plaatsen. Tevens neem ik dan ook de perronlengtes mee hierin. Mijn passagierstreinen zijn rond de 1 meter lang (trein + 3 bakken erachter)