Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

LS Digital µCon-System Booster - iTrain

Gestart door Märklin.Pk woensdag 02 december 2020, 14:56:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
LS Digital µCon-System Booster - iTrain
Goedemiddag, wie heeft er ervaring met de LS Digital µCon-System Booster in combinatie met iTrain en de Esu Ecos2 Centrale? Het schijnt een 'intelligente' booster te zijn, kan er eentje overnemen voor een zeer schappelijke prijs. Maar wil uiteraard wel weten of dit zinvol is. Alvast dank voor een reactie.
Vr. groet, Pk
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
Heb je al eens gekeken in de handleiding? Deze is gewoon te downloaden:   LS Digital µCon-System Booster Download Handleiding.

Citaat van: Märklin.Pk op woensdag 02 december 2020, 14:56:49
Het schijnt een 'intelligente' booster te zijn,

Wat is er intelligent aan deze versterker?

Groet Ronald.
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
De booster geeft dus spanning aan alle aangesloten blokken. Mocht er nu ergens kortsluiting ontstaan, dan kun je per blok zien waar die precies zit. M.a.w. je hoeft je niet een ongeluk te zoeken, in welk blok er een spanningsprobleem is ontstaan. Handig bij de grotere banen (lijkt mij)
Dat is wat ik er van begreep.
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
Dat kan je ook bij sommige andere Boosters zien dmv een Ledje's.

groet
Harald
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
Voorbeelden graag, Harald. Of kun je dit zelf ook 'fabriceren' bijvoorbeeld bij een Ecos booster?
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
De ecos booster ken ik niet maar technisch is het uiteraard mogelijk als je de uitgang in groepen indeelt, zie het schema van mijn boosters..
Zie hier
en hier

groet
Harald
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
Nice!!!! Goed over nagedacht!
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
Citaat van: Märklin.Pk op woensdag 02 december 2020, 15:37:34

Handig bij de grotere banen (lijkt mij)


Groot of klein maakt toch niet uit? Een booster verzorgd een slechts een sectie van een baan. Er is dus niets intelligents aan deze booster. Behalve de prijs dan, voor de fabrikant..... :D

Gr, Ben.
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
hoi,

Citaat van: Märklin.Pk op woensdag 02 december 2020, 15:37:34
M.a.w. je hoeft je niet een ongeluk te zoeken, in welk blok er een spanningsprobleem is ontstaan. Handig bij de grotere banen (lijkt mij)

Er zitten 2x 2,5A uitgangen op. Twee secties dus.
Citaat van: Märklin.Pk op woensdag 02 december 2020, 19:59:47
Voorbeelden graag, Harald. Of kun je dit zelf ook 'fabriceren' bijvoorbeeld bij een Ecos booster?

Digikeijs had er één. Zullen vast meer fabrikanten zijn. Maar je kan het ook zelf fabriceren. Door een bordje met zekeringen en ledjes om te zien welke aan / uit is hetzelfde effect.

Groet Ronald.
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
De intelligentie zit hem in het Railcom (BiDiB) deel van de booster.
Is iets meer dan enkel een ledje per sectie.

Groetjes
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
Boostertje van uCon binnen gekregen, voor een 'Kerstprijsje' :-) Er zit een ethernetkabel bij (en dus aansluiting), maar hoe dan nu verbinden met een Ecos centrale, als deze al de ethernetwerk aansluiting in gebruik heeft voor de verbinding naar de computer / internet?
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
Boostertje van uCon binnen gekregen, voor een 'Kerstprijsje' :-) Er zit een ethernetkabel bij (en dus aansluiting), maar hoe dan nu verbinden met een Ecos centrale, als deze al de ethernetwerk aansluiting in gebruik heeft voor de verbinding naar de computer / internet?
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
Als het goed is zit er een Märklin-booster en/of een CDE-booster aansluiting op de versterker en of ECoS. Zo mag je ze verbinden. De ethernet-kabel in de booster gebruik je niet.

Groet Ronald.
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
Helaas, slechts twee ethernet aansluitingen en aan de andere kant een Gleis A en een Gleis B aansluiting.  :(
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
hoi,

Dan zie ik het al in de handleiding  :?  O:-D Je kan er niets mee zonder de "µCon-manager". De ethernetaansluitingen op de versterker zijn niet meer dan de µCon-systeembus. Dat is voor onderlinge koppeling van de diverse µCon-onderdelen. Zie ook de link naar de handleiding in mijn eerdere bericht.

Groet Ronald
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
Je hebt er niets aan in combinatie met een Ecos. Dit LS Digital systeem is redelijk geflopt, de bedenker gaat nu samen met TAMS een nieuw systeem in de markt zetten:

https://www.lsdigital-shop.de/produkt/infinitycube/

Bij TAMS heet het MC2.

Gr, Ben.
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
ik heb de Ucon S88 master, bevalt zeer goed.
maar als dit systeem er nu uit, gaat dan maar hopen dat die niet kapot gaat?

groetjes Hank
Re: LS Digital µCon-System Booster - iTrain
Goedemiddag, ik heb een booster in de aanbieding....(ik heb er dus niets aan) Misschien interesse?