Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Digitale ampere-meter ?

Gestart door sn00zerman maandag 30 november 2020, 23:10:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Digitale ampere-meter ?
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Digitale ampere-meter ?
Hoi allemaal,

Aangezien mijn nieuwe baan rond de 100 locs met bijhorende rijtuigen in mijn schaduwstation zal bevatten, en er bevoorbeeld ook wat rijtuigen tussen zitten waarvan de binnenverlichting niet uitschakelbaar is, en mijn schaduwstation gebaseerd is om een "doorschuifsysteem" om in rondjes de juiste trein te selecteren en de baan op te sturen, ben ik dringend op zoek naar een manier om wat digitale ampere-meters te kunnen gebruiken om mijn stroomverbruik per kring te kunnen volgen.
Ons digitaal signaal dat op de rails staat, maakt het er natuurlijk niet makkelijker op om dit te kunnen meten.
Toch meen ik mij te herinneren van hier al eens afbeeldingen gezien te hebben, met van die mooie lichtgevende (rode en/of blauwe) 7-segmentvinbouw displays. Wie o wie kan me hier verder mee helpen ?

Groeten,
Kris
Re: Digitale ampere-meter ?
Lid sinds: 2007

Werk op n ander nivo...

offline
Re: Digitale ampere-meter ?
Hallo Kris,

De oplossing kan zijn een standaard AC of DC Amp-meter tussen de booster en de voeding te hangen. Voordeel is dat je de compleet opgenomen vermogen (incl verliezen in booster) kan bepalen.
'Nadeel' is natuurlijk dat ook het verbruik van de booster zelf wordt gemeten. Maar of dat echt als nadeel moet worden gezien...  O:-D

Jan-Peter
Re: Digitale ampere-meter ?
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Digitale ampere-meter ?
Hoi Jan-Peter,


Thanks for the info :-)
De oplossing was hiding in plain sight ! Zo simple, dat ik er gewoon overgekeken heb !
We kunnen verder, LOL

groeten,
Kris