Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

PC maakt geen verbinding met Ecos

Gestart door kraftwerk maandag 30 november 2020, 10:06:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
PC maakt geen verbinding met Ecos
Hallo,
Ik wil graag mijn Ecos updaten, ik heb daarvoor deze Youtube handleiding bekeken:

Echter wanneer ik het IP adres van de Ecos invoer in de adresbalk krijg ik steeds de melding :"Deze pagina is niet bereikbaar".
Dit zowel in Chrome als Edge. De Ecos is met een netwerk kabel verbonden en zit op dezelfde router als mijn PC.
Wat doe ik fout?
Re: PC maakt geen verbinding met Ecos
Ok heb zelf al een oplossing gevonden.
Vink in instellingen Ecos :"IP adres configureren via DHCP server" aan en start je Ecos opnieuw op.
Je krijgt dan een nieuw IP adres dat wel werkt.
Re: PC maakt geen verbinding met Ecos
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: PC maakt geen verbinding met Ecos
Vraag: heb je het adres van de ECoS in het filmpje overgenomen? Zo ja dan heeft jouw thuisnetwerk waarschijnlijk een ander class C netwerk. (192.168.x.x) Via DHCP wordt er wel een correct netwerk adres gegeven.
Risico is dan wel dat het IP adres van de ECoS op termijn kan "verspringen" waardoor je geen verbinding meer kan maken.

Kleine cursus netwerken is geen overbodige luxe.

Re: PC maakt geen verbinding met Ecos
Nee ik had het erst IP adres ingegeven dat in de info van de Ecos stond.
Re: PC maakt geen verbinding met Ecos
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: PC maakt geen verbinding met Ecos
ook dat hoeft niet in de reeks te zitten van je thuis netwerk.

Je zal eerst een vrij IP adres in je thuisnetwerk moeten zoeken met de juiste gateway erbij om het goed werkend te krijgen.
Re: PC maakt geen verbinding met Ecos
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: PC maakt geen verbinding met Ecos
Wellicht kun je het door DHCP uitgegeven adres markeren als niet meer via DHCP uit te geven.
Wanneer dat niet per adres kan, dan wellicht kan het voor een range en kun je daaruit een IP adres kiezen wat je dan in aan je ECoS toekent.
Re: PC maakt geen verbinding met Ecos
Heb alle updates uitgevoerd, Ecos lag 10 jaar in de kast.
Heb het DHCP gegenereerde IP adres gebruikt.