De raillasjes aan de spoorstaven kun je met een slijpschijfje precies bij het einde van de spoorstaaf afslijpen als je wilt. Op het stukje dat is blijven zitten, kun je een draadje solderen.
Maar het is nauwelijks extra werk om twee zaagsnedes te zetten met de Dremel in een spoorstaaf. Zelf doe ik dat bij voorkeur juist zo dat ik in de geïsoleerde sectie de raillas behoud. De spoorstaaf is dan als volgt: opening, raillas, opening. Juist bij de raillassen zit de staaf vast en kan niet gaan schuiven. Bij flexrail moet je daar wat aan doen om dichtschuiven van een isolatie te voorkomen: stukje plastic, drupje lijm ertussen of iets dergelijks. Ook het gebruik van plastic raillasjes is een optie. Maar dat soldeert weer niet.
Er zijn vele oplossingen en beeldmateriaal heb ik niet voorhanden, maar volgens mij zo gevonden op google. Alle tweerailers doen trouwens niks anders voor stroomdetectie, zelfde principe, qua aansluiting op de railstaaf.
Groet,
Peter