Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Marklin ontkoppelrail C rail op CS2

Gestart door jdonk woensdag 25 november 2020, 20:33:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin ontkoppelrail C rail op CS2
Beste forum leden, ik krijg een ontkoppelrail C van Marklin op de CS 2 niet aan de praat. Er wordt een K 83 decoder gebruikt en deze is zeker weten goed ingesteld. Ook de aansluitingen zijn goed. Toch doet de geteste ontkoppelrail het niet. Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Mvgr J.Donk
Re: Marklin ontkoppelrail C rail op CS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin ontkoppelrail C rail op CS2
Goed aangesloten... Hoe dan?
Re: Marklin ontkoppelrail C rail op CS2
Goedendag, de K83 aangesloten aan de rails. De eerste 2 ingangen. De ontkopperail aan de K83.De eerste 3 ingangen waarvan er bij ontk.rail maar 2 van worden gebruikt en geel in het midden. De juiste code ingevoerd in de K83.
BV, de code die behoord bij adres 1.          In de CS2  ingevoerd:  ontkoppelrail, adres 1 , Decoder als Meervoudige decoder oud, Protocol MM, schakel tijd 200 0f 300. Zo zou het moeten werken. Gr.J.D.
Re: Marklin ontkoppelrail C rail op CS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Marklin ontkoppelrail C rail op CS2
Als je hem eens op de andere uitgang probeert, wat dan?
Re: Marklin ontkoppelrail C rail op CS2
Helaas,  ook dat werkt niet.
Re: Marklin ontkoppelrail C rail op CS2
Moet je naast de digitale spanning ook niet een voeding van de rode draad in de E ingang stoppen?

MvG,

Timaximus
Re: Marklin ontkoppelrail C rail op CS2
Dank voor de antwoorden. Helaas wat ik ook probeer het werkt niet. Reeds Marklin service geraadpleegt , al het advies opgevolgd, maar geen resultaat. Nu reeds op een andere 60215 geprobeerd met dezelfde aansluitingen  en daar had ik wel succes.
Voor mij een raadsel. Zou het met de update te maken kunnen hebben  ??    Mvgr J.Donk