Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ervaring met ombouw rolbrug

Gestart door E103.1 woensdag 25 november 2020, 16:52:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ervaring met ombouw rolbrug
Ik ben in bezit van een rolbrug.
Alleen maakt dat ding een ontzettende herrie.
Nu zijn er bij SB 2 motoren beschikbaar voor de rolbrug waardoor je het geluid aanzienlijk kan verminderen.
Een snelle motor https://www.sb-modellbau.com/details/H0-Motorisierungssatz-Maerklin-Schiebebuehne_22166
en een langzame motor https://www.sb-modellbau.com/index.php?page=details&path=22090

Wie heeft hier ervaring mee?

Werner
Re: Ervaring met ombouw rolbrug
Ik, binnenkort.  :)

Heb zelf recent een Faulhabertje en toebehoren gekocht.

Wel alles los want dat koste maar 1/3 van de set van SB-Modelbau die ik eerst wilde kopen.

Dus de dremel gaat hier binnenkort voor de 2e keer in de rolburg.

MvG,

Timaximus
Re: Ervaring met ombouw rolbrug
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Ervaring met ombouw rolbrug
Re: Ervaring met ombouw rolbrug
Via het linkje zag ik dat een nieuwe motor een stuk minder lawaai maakt.
Wat mij ook opviel dat hij tergend langzaam is.

Dus één vraag is opgelost. Het wordt de snelle versie. :)

Wat betreft inbouw. Ik heb liever iets wat kant en klaar is en zo kan inbouwen, dan zelf te knutselen in een dure rolbrug.
Ik heb hem wel omgebouwd naar gelijkstroom, dan wat nog kinderlijk eenvoudig, slechts wat verbindingen doorknippen aan de onderzijde.
Snap trouwens niet waarom Marklin niet gewoon een Trix versie uitbrengt., maar dat terzijde.

Krijg je van SB wel een handleiding hoe één en ander ingebouwd moet worden, krijg je een motor en red je ermee?

Werner


Re: Ervaring met ombouw rolbrug
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Ervaring met ombouw rolbrug
 @citaat  Gezien jouw reactie en mijn ervaring hiermee denk ik niet dat dit iets voor jou is.

En "tergend langzaam". Het lijkt wel of je haast hebt...

Er moet namelijk behoorlijk "geknutseld" lees gefreesd worden alvorens de motor te kunnen plaatsen. Dat vereist de nodige concentratie, geduld en nauwkeurigheid.

Ik adviseer je dan ook geheel vrijblijvend er niet aan te beginnen en "de herrie" voor lief te nemen.

SB leverde mij destijds een duidelijke inbouw-handleiding bij de motor.
Re: Ervaring met ombouw rolbrug
Dank voor de tip.

Wat betreft de snelheid, daarover verschillen we van mening :) Krijg soms wel het idee dat alles heel langzaam moet gaan, is in werkelijkheid ook niet zo. Maar dat terzijde.

Wat ik van jou begrijp is dus dat het niet simpelweg de motor eruit halen is en de nieuwe plaatsen en vastlijmen.
Zal eens kijken in mijn kennissenkring of iemand dat goed kan doen.

Werner
Re: Ervaring met ombouw rolbrug
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Ervaring met ombouw rolbrug
De bijdragen van Jan22 afgesplitst en hier een Jan22 draadje van gemaakt. KLIK