Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Mld/msd (3) decoder Aux uitgang laten knipperen

Gestart door Kevin BigBoy maandag 30 november 2020, 23:47:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mld/msd (3) decoder Aux uitgang laten knipperen
Beste mensen,

Ik heb een aantal ombouw projecten liggen waarbij ik een led wil laten knipperen en dan bij voorkeur nog vloeiend ook.

Ik gebruik een CS2 en zag voor de instelbare functies van bijv. F2/F3/F5/F6 dat je 4 opties hebt.
Aan/uit - puls - tijdslimiet en verloop.

Nou gok ik zo, dat het onder verloop valt, echter kan ik daar niks bij kiezen.
Wat doe ik verkeerd?

Ps. Is het ook mogelijk om de front en sluit lichten rustig te laten dempen op moment dat je wisselt van rij richting?
Ik heb er nu een condensator met een diode ervoor gezet, dus dat werkt prima, maar ik zou het
Makkelijker vinden als ik dat gewoon kon instellen.


Mvg. Kevin.
Re: Mld/msd (3) decoder Aux uitgang laten knipperen
Kevin, dat ligt aan de decoder en de instellingen die je kan maken in de decoder. Als die de mogeljkheid voor het rustig laten dimmen c.q. uitgaan bij wisselen van rijchting moet je in de instellingen kijken. Kijk daarvoor in de handleiding van de decoder en deze tabel CV-Tabellen mSD3.

Groet Ronald.
Re: Mld/msd (3) decoder Aux uitgang laten knipperen
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Mld/msd (3) decoder Aux uitgang laten knipperen
De "verloop"-fuctie maakt het mogelijk een Gebeurtenis op te nemen onder een functie-toets van de locbesturing.
Ik gebruik bijvoorbeeld een "fluit"-gebeurtenis, aangemaakt in mijn CS3 (maar kan denk ik ook bij de CS2)
Die koppel ik dan aan een lok op een vrije functieplaats. Bij een 60760-decoder kan dit bijv. op F2 (of een andere ongebruikte plaats)
Door de functie op te roepen fluit mijn lok zonder een sound-decoder. (Uiteraard werkt dit alleen bij besturing door de CS)

Om een uitgang te laten knipperen, moet je de CV-waarden aanpassen in de decoder. Als een decoder dat kan, staat dat in de handleiding.
(Zie ook de voorgaande reactie)

John (VT601)
Re: Mld/msd (3) decoder Aux uitgang laten knipperen
Bedankt voor de snelle reacties.
Het gaat in dit geval om een mld3 decoder
Kan ik dan dezelfde lijst aanhouden als bij de msd3?
Re: Mld/msd (3) decoder Aux uitgang laten knipperen
Re: Mld/msd (3) decoder Aux uitgang laten knipperen
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Mld/msd (3) decoder Aux uitgang laten knipperen
Juist.
Re: Mld/msd (3) decoder Aux uitgang laten knipperen
Citaat van: Kevin BigBoy op dinsdag 01 december 2020, 09:09:51
Gaat dus om cv 123 bijvoorbeeld?
https://www.maerklin.de/fileadmin/media/service/technische_informationen/Umruestdecoder_mLD-mSD_CV-Liste_DCC.pdf

Wat de uitgang moet doen is CV121 bijvoorbeeld. De extra opties zijn dan CV122 en CV123 voor die uitgang. Dan heb je ook de tabel nodig uit mijn bericht. Dan weet je welke functie geactiveerd wordt.

Groet Ronald.
Re: Mld/msd (3) decoder Aux uitgang laten knipperen
Thnx! 
Dan ga ik eruit komen.
Zo niet, dan laat ik mijn bevindingen wel weer weten 😛
Re: Mld/msd (3) decoder Aux uitgang laten knipperen
ik hoefde niet eens naar het cv nummer, een klik op 1 van de F toetsen in het cv menu was genoeg om in een hele lijst met opties voor de functie toetsen te krijgen.
voor licht is nu dus mooi dimmend aan en uit en 1 functie uitgang levert nu een mars licht.

bedankt voor de input!