Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

CS3: Zijn er meerdere hardwareversies?

Gestart door zeeland maandag 23 november 2020, 09:43:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS3: Zijn er meerdere hardwareversies?
Het CS3 is al enige jaren op de markt. Ik ben voornemens om er één te kopen. Om te voorkomen dat ik een vroege versie koop ben ik benieuwd of er meerdere hardware versies zijn. Is er iemand die dit weet?

Groeten,

Frank
Re: CS3: Zijn er meerdere hardwareversies?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3: Zijn er meerdere hardwareversies?
Zover bekend (gemaakt) zijn er maar twee hardware versies, nl. de 60216 (CS3plus) en de 60226 (CS3). Je kunt wel versies aantreffen met het "Märklin"-logo op de kast. Deze zijn van de eerste batches. De latere batches hebben het "CS/3"- of "CS/S+"-logo op de kast.

Qua software versies kun je intussen versie 2.2. downloaden.
Voor een goede handleiding kun je de meest recente versie of http://streaming.maerklin.de/public-media/anleitungen/CS3_Manual_NL_final-lo.pdf van de Märklin-site downloaden.
Voor een beter begrip van de verschillende opties, kun je het boek "Modelleisenbahn Ratgeber "Digital-Steuerung mit der Märklin Central Station 3" (nr 03083) of eventueel de engelstalige versie nemen. (Nederlands is niet beschikbaar. In onze wiki staan wel diverse artikelen over de CS3/CS3+.)

John (VT601)
Re: CS3: Zijn er meerdere hardwareversies?
Hoi John,

Bedankt voor je reactie. Dat geeft al enige duidelijkheid. Weet je ook of er in de loop der tijd snellere hardware is toegepast of een scherm met een betere resolutie bijvoorbeeld?

Groet,

Frank
Re: CS3: Zijn er meerdere hardwareversies?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3: Zijn er meerdere hardwareversies?
Zover mij bekend niet.
Wat wel een heel bruikbare toevoeging is, is het gebruiken van VNC-viewer, waarmee het scherm via de PC/tablet bedienbaar is.
Zie daarvoor dit wiki-artikel.

Hiermee is het gehele systeem bedienbaar via de ingebouwde webbrowser van de CS3/CS3plus.
Alternatief is een externe bediening via een browser-verbinding. Deze is echter alleen ald bedieningstableau te gebruiken.

John (VT601)