Nieuws: Regelmatig worden ook lokale Stamtafels georganiseerd! Volg de huidige corona-regels van de overheid voor wat mogelijk is.
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbesturing & Software
| |-+  Digitale Märklin Besturing
| | |-+  CS3: Zijn er meerdere hardwareversies?
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: CS3: Zijn er meerdere hardwareversies?  (gelezen 399 keer)

zeeland

• Toffe Gast
  • *
CS3: Zijn er meerdere hardwareversies?
« Gepost op: maandag 23 november 2020, 09:43:38 »

Het CS3 is al enige jaren op de markt. Ik ben voornemens om er één te kopen. Om te voorkomen dat ik een vroege versie koop ben ik benieuwd of er meerdere hardware versies zijn. Is er iemand die dit weet?

Groeten,

Frank

VT601

• Wiki Redactie
  • VT601 is one of my favorite trainsets
Re: CS3: Zijn er meerdere hardwareversies?
« Reactie #1 Gepost op: maandag 23 november 2020, 15:36:51 »

Zover bekend (gemaakt) zijn er maar twee hardware versies, nl. de 60216 (CS3plus) en de 60226 (CS3). Je kunt wel versies aantreffen met het "Märklin"-logo op de kast. Deze zijn van de eerste batches. De latere batches hebben het "CS/3"- of "CS/S+"-logo op de kast.

Qua software versies kun je intussen versie 2.2. downloaden.
Voor een goede handleiding kun je de meest recente versie of http://streaming.maerklin.de/public-media/anleitungen/CS3_Manual_NL_final-lo.pdf van de Märklin-site downloaden.
Voor een beter begrip van de verschillende opties, kun je het boek "Modelleisenbahn Ratgeber "Digital-Steuerung mit der Märklin Central Station 3" (nr 03083) of eventueel de engelstalige versie nemen. (Nederlands is niet beschikbaar. In onze wiki staan wel diverse artikelen over de CS3/CS3+.)

John (VT601)
VT601 is my favorite
Ik rij met marklin digitaal , periode IV en CS3+

Youtube: https://www.youtube.com/user/vt601

zeeland

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #2 Gepost op: maandag 23 november 2020, 17:00:00 »

Hoi John,

Bedankt voor je reactie. Dat geeft al enige duidelijkheid. Weet je ook of er in de loop der tijd snellere hardware is toegepast of een scherm met een betere resolutie bijvoorbeeld?

Groet,

Frank

VT601

• Wiki Redactie
  • VT601 is one of my favorite trainsets
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 24 november 2020, 07:52:31 »

Zover mij bekend niet.
Wat wel een heel bruikbare toevoeging is, is het gebruiken van VNC-viewer, waarmee het scherm via de PC/tablet bedienbaar is.
Zie daarvoor dit wiki-artikel.

Hiermee is het gehele systeem bedienbaar via de ingebouwde webbrowser van de CS3/CS3plus.
Alternatief is een externe bediening via een browser-verbinding. Deze is echter alleen ald bedieningstableau te gebruiken.

John (VT601)

VT601 is my favorite
Ik rij met marklin digitaal , periode IV en CS3+

Youtube: https://www.youtube.com/user/vt601
Pagina's: [1]   Omhoog