Betekent het laatste ontwerp dat je hebt gepost dat je toch iets meer plaats hebt dan 280 bij 130? Naar het schaduwstation heb ik niet gekeken, maar op een tafel van 280 bij 140 past het maar net, dan is er links en rechts tussen de rand van de baan en de railbedding nog 8 mm over. Dat kan, maar het is krap. Denk dan wel aan een goede valbescherming.
Afgezien daarvan liggen de rails overal ver genoeg van elkaar (althans op de bovenbaan, naar het schaduwstation heb ik niet gekeken). Linksachter liggen de bochten weliswaar vlak naast elkaar (zie de groene cirkel in het onderstaande plaatje), maar zoals je zelf ook al had aangegeven is daar al een hoogteverschil van ongeveer 10 cm. Dat zal geen problemen opleveren.
Een ander punt waar het gevaarlijk zou kunnen worden is aan de linkerkant van de baan, bij de meegebogen wissel 24671 en de bochten 24430 op het naastliggende spoor (zie de oranje cirkel). De afstand tussen de sporen is daar ver onder de Morop normen. Daar zit echter nogal wat speling in, daarom zal het nog wel passen. Belangrijker is echter dat categorie C-rijtuigen niet bedoeld zijn voor de krappe bochten van zo'n meegebogen wissel. Sterker nog, als je dat gaat doen, zou ik niet verbaasd zijn als ze op de wissel ontsporen. En als je dit soort lange rijtuigen niet over die wissel laat rijden, is er sowieso geen probleem.
Er zijn wel een paar andere dingen die ik zou willen aanpassen. Die rare slinger met een 207 - 188 -207 bij de driewegwissel zou ik zeker niet doen, die bochtjes 207 zou ik weglaten (paarse cirkels). Verder zijn er diverse plaatsen met een kort recht stukje tussen twee bochten (blauwe cirkels). Dat kan op zich best, maar de treinen rijden mooier als je dat weet te vermijden. Dat lukt niet altijd, maar door bochten met verschillende boogstralen te combineren is er heel veel mogelijk. Als je wilt, ga ik er mee aan de slag, maar dan wil ik wel eerst weten of die 280 bij 140 klopt.
Tenslotte heb je heel veel passtukjes gebruikt om zo precies mogelijk uit te komen. Dat kan best wat minder. Bij deze enkele voorbeelden:
071+071+172 => 077+236
064+360 => 236+188
071+229+360 => 236+236+188 (of eventueel 188+188+188+094, dat is bijna hetzelfde en zal hier ook wel passen)
360+071+071+071+077+077+077+360 => 172+172+172+172+172+229+077
In de wiki staat een artikel
C-rail mogelijke combinaties van rechte stukken, misschien heb je daar nog wat aan.