Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

update CS3

Gestart door cvdw zondag 22 november 2020, 18:33:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
update CS3
Lid sinds: 2019

offline
update CS3
Dit weekend heb ik de update (V 2.2) voor de CS3 opgeladen.
Tot mijn verwondering stel ik vast dat de CS3 nu opstart in RUN mode waar het voorheen altijd in STOP mode was.
Is dit gedrag instelbaar m.a.w. kan ik de CS3 terug in de STOP mode opstarten ?
Re: update CS3
Lid sinds: 2019

offline
Re: update CS3
Ik stel mijn vraag een beetje uitgebreider:
Heeft iemand deze update reeds doorgevoerd en zo ja, is het gedrag hetzelfde als bij mij m.a.w. komt de CS3 ook in RUN mode?
Re: update CS3
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: update CS3
Ik heb net even gekeken. Bij mij staat ie na opstarten in STOP mode.
Ik moest wel de update in 2x installeren. 1 x normaal bij CS3, maar daarna ook nog een update op GFP3.
Die werd ook aangegeven met een rode punt en na kiezen zie je dan ook een installatie icoon. Misschien dat het dat kan zijn bij jou?

Suc6 in elk geval met het oplossen.
Re: update CS3
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: update CS3
Ook ik heb gisteren mijn CS3 geüpdatet naar V2.2,
en mede als Adjebelle heb ik dit ook in 2 stappen moeten doen 1x voor de CS3 en de tweede voor de GFP3.
Ook hier blijft de CS3 bij opstart in Stop modus.

Misschien eens opnieuw de update doorvoeren?

Grts Freddy
Re: update CS3
Lid sinds: 2019

offline
Re: update CS3
bedankt iedereen voor het delen van jullie ervaring.
Ik zal een poging doen om de update opnieuw te installeren.
Re: update CS3
Lid sinds: 2019

offline
Re: update CS3
Ik heb een poging ondernomen om de update terug te draaien (via de stoptoets en de rechter draaiknop) maar dit mislukt. Het CS start op maar gaat terug in een "uit" mode, maw er is niks te zien op het scherm zelfs na meerdere minuten wachttijd.
Zou deze "truc" om de laatste update teniet te doen niet meer werken ? Heeft iemand hierop een antwoord ?

Anderzijds heb ik een andere vaststelling kunnen doen namelijk als ik het MS dat aan de rechterkant ingeplugd is, er uit trek - dus geen MS gekoppeld aan het CS3 - dan start het CS op in STOP mode. Plug ik het MS er terug in, dan start het CS in RUN mode.
Morgen doe ik nog wat extra onderzoek (met de andere aansluiting voor een MS, met een ander MS, met 2 MS's, ...)
Re: update CS3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: update CS3
Volgens mij moet je linker rijregelaar hebben.
Re: update CS3
Lid sinds: 2019

offline
Re: update CS3
 @citaat
Dank voor de info. Ik zal het eventjes uitproberen.

Ik heb verder nog wat testen gedaan (configuraties met MS) en .... op een bepaald ogenblik kwam het goed (ttz de CS3 start op in STOP mode). Hoe ik tot daar gekomen ben is me een raadsel. Ik start nu altijd correct op met gelijk welke configuratie (zie #5).
Gelukkig voor mij is alles in orde gekomen alleen jammer dat ik de oorzaak niet gevonden heb.
Re: update CS3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: update CS3
De wiki is intussen aangevuld met de informatie over de update 2.2.

https://wiki.3rail.nl/index.php?title=CS3/CS3plus_-_Update_informatie_2.2

John (VT601)
Re: update CS3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: update CS3
Nu ook in de wiki een nieuw artikel over de "Pendelmacro"(ook Slingermacro of Shuttlemacro genoemd)

https://wiki.3rail.nl/index.php?title=CS3/CS3%2B_-_Pendelmacro

De eerste ervaringen zijn bij bij bemoedigend.
Helaas kan er maae één route per macro worden aangegeven en is de aanstruing van wissels, seinen en/of andere gebeurtenissen (zoals rijwegen) niet voorzien.

John (VT601)
Re: update CS3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: update CS3
De wiki is weer bijgewerkt voor de update 2.3.1 van de CS3 en de update 3.121 van de Mobile Station 2

Update informatie v 2.3.1. van de CS3/CS3plus
Update informatie 3.121 voor de MS2 (grijs)
Update informatie 3.121 voor de MS2 (zwart)

John (VT601)
Re: update CS3
Lid sinds: 2019

offline
Re: update CS3
Ik heb vandaag de update doorgevoerd en - gelukkig - in tegenstelling tot mijn startbericht, komt de CS3 nu wel in "Stop"-mode bij het opstarten. M had mij wat data gevraagd, maar blijkbaar kon de klantendienst niet helpen (aan de hand van de doorgestuurde logbestanden - en heel veel geduld).
Eind goed al goed (voor mij)