Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

MS2 kan niet naar de Nederlandse taal

Gestart door jrroelofs vrijdag 20 november 2020, 22:31:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MS2 kan niet naar de Nederlandse taal
Hallo Allemaal,

Ik heb een MS 2 HW V2.1 laten updaten naar V 3,112, Hieraan heb ik mijn Gleisbox geüpdatet en een 2é ouder MS2 .HW V 2.0
Nu kan ik die ouder niet op de Nederlandse taal zetten of laat ik het anders zeggen die is wel geselecteerd maar komt niet in beeld.
Is dit een bug probleem en moet misschien ik naar 3.55   :)
Re: MS2 kan niet naar de Nederlandse taal
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: MS2 kan niet naar de Nederlandse taal
Uit jouw beschrijving begrijp ik dat je beide MS 2's tegelijk aan de Gleisbox hebt hangen. Je hebt de nieuwste van de twee laten updaten naar softwareversie 3.112, maar wat staat er op de oudste? Als dat niet dezelfde versie is, kan ik me voorstellen dat de communicatie tussen de twee niet lekker loopt. In dat geval zou ik ook de oudste (laten) updaten naar 3.112. Daarna als enige aan de Gleisbox hangen en voor de zekerheid controleren of 'ie op Nederlands staat, met Nederlandse dialogen en menu's. Vervolgens de voedingsstekker uit de Gleisbox halen, beide MS 2's er aan hangen en de stekker er weer in.

Ik zou verwachten dat het dan werkt. Zo niet, dan denk ik dat ik een mailtje naar Märklin zou sturen. De ene keer komt er snel een antwoord, het kan ook wel een tijdje duren. Ondertussen zou ik, als alles verder werkt, wel een tijdje kunnen leven met duitse dialogen en menu's, maar ik kan natuurlijk niet beoordelen of dat voor jouw ook geldt.
Re: MS2 kan niet naar de Nederlandse taal
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: MS2 kan niet naar de Nederlandse taal
Zelf gebruik ik de CS3, met daarop aangesloten 2 x ms2 (grijze uitvoering).

Netjes geupdated.

Maar toch na iedere reboot staat de taal van de beide MS2's weer op Duits.

Werkt verder prima.