Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Cs3

Gestart door Alexander vrijdag 20 november 2020, 22:25:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Cs3
Lid sinds: 2020

offline
Cs3
Hallo ik heb n CS3 besturing,ik heb 5 m83decoder met 18 wissels,ze hebben allemaal gewerkt,tot op n gegeven moment de laatste 6 wissels het niet meer deden, en nu doen alleen de eerste 8 het nog maar, probeer van alles,verder probeer ik met n s88. n pendelbaan aan te leggen, waar ik helemaal niet uit kom, ik kom er niet uit, ben ook niet echt n pc deskundige!
weet nu ook niet meer hoe verder kan ik de CS3 terug brengen,naar de fabriekshal instelling ?
Lex
Re: Cs3
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Cs3
Dag Lex,
dat zijn zo van die rare dingen die gebeuren. Mij ook gebeurd . Eerst eens nakijken of alles correct geïnstalleerd en verbonden is. Bij mij waren artikelen "verdwenen" nadat ik andere had toegevoegd. Toen moet er iets met de adressering gebeurd zijn..Ik heb toen de M83's met het euvel en de daaraan gekoppelde artikels verwijderd en dan terug ingevoerd in de artikellijst en de seinplaat en alles werkte terug...
Hoop dat dit je kan helpen
Groetjes
Wim
Re: Cs3
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Cs3
Ik heb ook een CS3,
Soms heeft deze ook zijn kuren, meestal is bij mij de oplossing alles spanningsloos zetten, stekker eruit, en opnieuw insteken, opstarten en alles doet het weer normaal. Het is een vreemd gegeven, maar het helpt bij mij wel.

Grts Freddy
Re: Cs3
Lid sinds: 2019

offline
Re: Cs3
Lex,
Wil je wat meer details bezorgen ivm de gebruikte componenten en de manier waarop je alles met elkaar verbindt. Zeker de manier waarop je het digitaal signaal aanbiedt aan de decoders.
Re: Cs3
Lid sinds: 2020

offline
Re: Cs3
Hallo bedankt voor je reactie,wat bedoel je precies?
Re: Cs3
Lid sinds: 2019

offline
Re: Cs3
Hoe stuur je de M83's aan (rechtstreeks vanuit het digitale signaal of via de voeding 60822). Welk type M83 gebruik je 6083, 60831 of 60832..)
Komt de voeding voor de magneetartikelen van de M83 (dus van het digitale signaal) of van de 60822 (gele draad).
Is dit wat duidelijker voor jou ?
Ik heb een vermoeden dat je te weinig signaal hebt als je alle decoders aansluit, vandaar mijn vraag naar jou "setup"
Re: Cs3
Lid sinds: 2020

offline
Re: Cs3
De 1e 3decoders zijn 60831, daarna de 2 die het niet meer doen, zijn 60832. Alles word gevoed via de ringleiding van de rails
De led licht op , dus hebben ze stroom, ze hebben het ook gedaan!
Verder heb ik de CS3 gevoed met de Traffoo 60061
Re: Cs3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Cs3
Een LED gebruikt alleen veel minder vermogen dan je decoder. Wat is het nut van een centrale decoder als je hem aan de ringleiding hangt, ipv zijn eigen voeding. Stook je nog je dure digitale stroom weg.
Re: Cs3
Lid sinds: 2020

offline
Re: Cs3
Sorry,maar nu begrijp ik ff iets niet!
Volgens mij zit e.e.a. In de programering!dus in het CS3!
Re: Cs3
Lid sinds: 2010

offline
Re: Cs3
 @citaat Gebruik voor de stroomtoevoer naar je decoders een aparte trafo. Voor de digitale aansturing kun je wel de stroom van je CS gebruiken.
Re: Cs3
ACTS.zuid
gast

Re: Cs3
 @citaat Allemaal leuk maar dat verklaart niet waarom de twee 60832 het niet meer doen....

Er zal wel iets anders loos zijn, niet meer goed geconfigureerd in het CS (of zoiets).
Re: Cs3
Lid sinds: 2020

offline
Re: Cs3
Juist dat denk ik ook maar dan stopt mijn kennis ,en dus wend ik mij tot dit forum,het heeft naar mijn gevoel iets met programmeren te maken,
En daar kom ik niet meer uit
Re: Cs3
Lid sinds: 2010

offline
Re: Cs3
Citaat van: ACTS.zuid op zaterdag 21 november 2020, 19:09:36
@citaat Allemaal leuk maar dat verklaart niet waarom de twee 60832 het niet meer doen....

Er zal wel iets anders loos zijn, niet meer goed geconfigureerd in het CS (of zoiets).
Ongetwijfeld, maar het was meer een uitleg van Laurents post.