Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Servo wissel en stopplaats Faller Car System

Gestart door Wheels vrijdag 11 juni 2021, 18:39:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Servo wissel en stopplaats Faller Car System
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Servo wissel en stopplaats Faller Car System
Eigen bouw wissel en stopplaats t.b.v. Faller Car System m.b.v:
-   Servo SG90
-   Reedcontact (raambeveiliging, doorsnede 1cm)
-   Dop waar servo in geplaatst wordt (doorsnede: 32mm binnen 34mm buiten)
-   Magneetstrip op servo arm voor wissel
-   Neodymium magneet op servo arm voor stopplaats
-   Magneet (linksachter) onder FCS voertuig
-   ESU switchpilot servo
-   Viessmann bezetmelder 5217
-   35mm Forstner boor

De beginstand van de wissel is rechtdoor.
De magneet (linksachter) onder de brandweerwagen activeert het reedcontact (30cm voor de wissel) die vervolgens een impuls doorgeeft aan een Viessmann 5217 bezetmelder. In iTrain geeft de bezetmelder aan de wissel door dat deze moet afbuigen naar de brandweergarage. Tevens geeft iTrain door dat na 5 seconden de wissel in de beginpositie (rechtdoor) geplaatst wordt. In de brandweergarage staat de stopservo standaard op stop. In iTrain wordt na een bepaalde tijd een actie doorgegeven naar de stopservo om de brandweerauto auto vrij te geven. 5 seconden na het vrijgeven zet iTrain de stopservo weer naar de beginpositie, stop.
De ESU switchpilot dicht bij (1 meter) de aan te sturen servo's geplaatst. Hoe groter de afstand de te meer kans op jitteren van de sevo's. Op dit moment geen last van jitteren.


gr Matje
Re: Servo wissel en stopplaats Faller Car System
Slim bedacht :thumbup: :)