Citaat van: Re460 op zondag 24 februari 2008, 08:43:01
Ook heb ik begrepen dat het bij dubbeltractie nog uitmaakt of een cabine bemensd is of niet. Als de tweede loc van het dubbelspan een machinist aan boord heeft schijnen de frontseinen te branden, bij geen machinist brandt van de tweede loc slechts een wit sluitsein.
Erwin
Ho hoh ho dan heb je het over hele andere zaken. De vraag van de vragensteller was over
sluitseinen aan de achterzijde van de trein! Die is altijd rood.
Jij haalt hier hele andere seinbeelden aan bij dubbeltractie en voorspan rijden. Maar daarachter hangt een trein en die behoort op het einde een rood sluitsein te voeren.
Jij haalt dus verschillende zaken door elkaar die niets met elkaar te maken hebben (zaken zoals rangeerbeweging, dubbeltractie, voorspan)
Einde trein, dat was de vraag behoort altijd rood te zijn.
Citaat van: Re460 op zondag 24 februari 2008, 08:43:01
Zelf begrijp ik echter niet dat er soms met 2 en een andere keer met 1 rood sluitsein wordt gereden. De rijtuigen voeren vaak 2 rode sluitseinen en de stuurstand/locomotief maar 1. Op station Luzern heb ik echter meerdere Re465 gezien met de 2 rode sluitlichten. Hier kan ik geen chocolade van maken.
Erwin
Nou neem maar een
Milka , die hoef je niet te maken dat doen de Zwitsers wel voor je
Zoals ik in een vorig bericht hierboven al melde, verschillende maatschappijen hebben hun eigen regeltjes er naast.
BLS heeft altijd, ook bij locomotieven, dubbel rood achter als sluitsein gevoerd.
SBB heeft tot voor enkele jaren geleden bij treinstellen en locomotieven achter één rood sluitsein gevoerd en wel rechts achter.
Daar behoef je geen chocola van te maken en te verklaren, dat zijn de regeltjes die verschillen tussen de SBB en BLS.
Het grappige was dat als een SBB machine gehuurd werd door de BLS en dus ook door een BLS mcn gereden werd deze lok dubbel rood voerde.
Zie hier en
hier voor goede voorbeelden daarvan.
De Re 460 hebben t.b.v. de Neubaustrecke ECTS II en sorftware wijziging gekregen. Vanaf dat moment voert de SBB nu ook gewoon dubbel rood achter bij pendelstammen. Ook andere machines voeren nu oficieel dubbel rood achter echter je zien daar nog wel vaak enkel rood.
Even een zijspoor (niets met sluitseinen te maken)
hier zie je een voorbeeld van voorspan rijden.
Hier een voorbeeld waar het gevoerde sluitsein niet juist is, de mcn zit dus fout (kan gebeuren, fouten maken is menselijk) en
hier je wel een juist sluitsein bij de BLS dubbel rood.
Hier zie je een decect sluitsein.
Zie hier SBB sluitsein voor aanpassing Neubaustrecke en
hier vanaf 2005 na de aanpassing voor de Neubaustrecke.
Alle foto's zijn te vinden op mijn site.
Mvg, Johan