Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Hana no tani - Japan, start industriële revolutie

Gestart door MrAdmiral vrijdag 13 november 2020, 20:11:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Lid sinds: 2016

Alles rijdt op rolletjes

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
ziet er goed uit!
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Citaat van: MrAdmiral op maandag 05 april 2021, 11:21:02

De drie boog brugjes zijn zelf gemaakt met balsa hout, brug balken zijn 5mm dik, de planken 1mm dik en 2mm breed.
Welke kleur ik deze zou zetten ben ik nog niet uit.. rood of een grijs..  :-\


Als U in het Japanse thema wil blijven dan zeker niet rood.
De (Oosterse) rode bruggen komen voor in China.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Vandaag en gisteren nog wat groen kunnen bijstrooien en nog een gebouwtje gemaakt.

Het gebouw dat bij de pagode hoort, zowat het tempelhuis.


Dan het groen rondom en op het plateau waar de pagode komt.




Op het stuk rechts beneden van de pagode gaan berkenbomen komen eventueel het tempelhuisje maar nog niet zo zeker van.
Tempelhuisje is vrij groot met 14,5 op 14,5cm.


Op de foto's is het gras pas gestrooid dus ik moet her en der nog opzuigen met de stofzuiger.

@Johank: inderdaad, de rode bruggen is een fashion item van china. deze zullen bruin/grijs worden.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Vandaag nog wat benodigdheden gaan halen zoals statisch gras en van alle soorten groensel en de flanken van het tempelcomplex wat afwerken.



Wat sfeerbeelden






Hopelijk heb ik iedere avond wat tijd om stukje per stukje van de flanken te bedekken en het geheel eens erna op zen plek te kunnen zetten.
Het idee om het zo groen mogelijk te houden komt goed tot zijn recht.


Qua rollend materieel (loc's en trein stellen) heb ik niet veel kennis.
Kan ik jullie vragen welke loc en treinstellen bij dit tijdsperk horen en ook nog eens mooi zijn om naar te kijken  :D
Het moeten geen meters lange stellen zijn hoor. Wat ik in gedachte had waren 2 goederen locs en 2 personen locs met  " tot 5 kleine stellen max.

Tot zover de vooruitgang, tot later.  :)
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Ziet er fraai uit :thumbup:. En terwijl ik naar de foto's zat te kijken vroeg ik me al af wat voor treinen daar zouden gaan rijden; even later las ik dat jij je dat ook afvroeg :D.
Japanse revolutie, dan zitten we eind 19e eeuw en wat reed daar toen rond??? Dat is een studie die je eerst zou moeten maken. Marklin heeft daar sowieso niets voor. Maar misschien wel iets wat er een heel klein beetje op lijkt en wat je vervolgens kunt "verjapansen". En anders toch uitwijken naar andere (Japanse?) merken als die al iets zouden hebben uit dat tijdperk; en dan is t waarschijnlijk 2-rail. Het aanbod zal niet ruim zijn vrees ik, maar ik ben wel benieuwd wat t wordt!
Succes met verder bouwen en de speurtocht naar historisch Japans materieel!
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Misschien is deze Rail Away aflevering iets? Gaat over Japan en ze beginnen met een stoomtrein! En wellicht is hiero ook nog wel wat te vinden. Staan ook modeltreinen in schaal 1:80 (waarom houdt bijna geen 1 fabrikant 1:87 aan?!? Tis altijd of 1:87, of 1:100 en nou heb je ook 1:93,5 en in Japan 1:80?!?!?  :roll: :question:
Succes en ik ga dit draadje zeker volgen; het begin ziet er al goed uit!

Gegroet,

Mart
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
En aan het begin van de Rail Away aflevering zie ik toch echt rode brugleuningen :warning:.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Ziet er heel goed uit. Mooie zelfbouw. Wat betreft de Japanse treinen heb ik ook geen idee. Wat is je beweegreden om voor dit Japanse tijdperk te kiezen? Ik ben wel benieuw waarom je dit thema het gekozen.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Citaat van: Hanzi op zaterdag 17 april 2021, 18:45:29
En aan het begin van de Rail Away aflevering zie ik toch echt rode brugleuningen :warning:.

Niet gezien, ik val altijd in slaap na het intro van Rail Away  >:-D




geintje
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
hoi,

Tja.. wat wil je precies? Met Märklin zit je voornamelijk "Europees". Een heel klein beetje Amerikaans.

Citaat van: MrAdmiral op zaterdag 17 april 2021, 14:27:16
Qua rollend materieel (loc's en trein stellen) heb ik niet veel kennis. Kan ik jullie vragen welke loc en treinstellen bij dit tijdsperk horen en ook nog eens mooi zijn om naar te kijken  :D
Het moeten geen meters lange stellen zijn hoor. Wat ik in gedachte had waren 2 goederen locs en 2 personen locs met  " tot 5 kleine stellen max.

Bij andere merken kan je wel Japanse treintjes vinden. Ik had het al in een ander draadje genoemd. Het is eigenlijk allemaal 2rail.

Citaat van: ronaldk op donderdag 15 april 2021, 07:42:28
Als je een H0 of N model zoekt dan kom je mogelijk bij een Japans merk alla Kato en Tomix uit. Zie ook Japanese Model train manufacturers. O ja: Eigenlijk alleen maar 2-rail  :)

Groet Ronald.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
@Hanzi, Ronald,: Ja voor locs zal ik eerder een japans model moeten onderzoeken en een marklin loc aanpassen of eentje van japan bestellen en die behuizing op een marklin loc zetten. Zover ik gevonden heb zijn het vooral britse locs die daar rondtuften in het begin.

Waarom het japanse thema.. wel genoeg banen over NL en BE en FR en DE maar daarbuiten moet je al gaan zoeken om wat te vinden.
Plus ik wou wat artistieke vrijheden als het op landschappen aankwam en had van het begin een idee in het hoofd van hoe en waar.
Het enigste vervelende is dat dat idee continue van vorm veranderd in men hoofd.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Vandaag nog een ingeving gekregen met wat te doen met die "saaie" bruine wand onder de pagode.. en ineens kwam het eureka moment.. bomen die uit de bergwand groeien en de bergwand met een hele hoop groen variëteiten bedekken en hieronder het resultaat.




Een overzicht hoe het nu is



Als mijn berekening correct is zal de trein onder die bomen doorrijden die uit de rostwand groeien.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
hoi,

Citaat van: MrAdmiral op zaterdag 17 april 2021, 21:30:04
Ja voor locs zal ik eerder een japans model moeten onderzoeken en een marklin loc aanpassen of eentje van japan bestellen en die behuizing op een marklin loc zetten. Zover ik gevonden heb zijn het vooral britse locs die daar rondtuften in het begin.

Je kan nog overstappen op 2-rail. Dat gaat je leven in het opzicht van materieel een stuk makkelijker maken.

Groet Ronald.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Als je je fantasie de vrije loop laat: een voorbeeld van "status" in Japan is een linksgestuurde auto. Ook al rijdt men links in plaats van rechts. Deze auto's worden uit Europa geïmporteerd.

Dus waarom dit niet doorvoeren met de locs? Jouw "K.J.E.V", of "Société National de Chemin de Fer Japonais" kan, bij wijze van status, Europese locs geïmporteerd en in gebruik hebben?

Je landschapsbouwkunsten zijn top! De Japanse sfeer is er helemal  :thumbup:

Groeten,
William
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Hallo Admiraal,

Japanse treinen, behalve de nieuwste hogesnelheidstrein, ken ik niet.

Maar Japanse tuinen vindt ik geweldig! Ik zou zeggen: vergeet de rails maak een mooi Japans landschap op schaal H0. Ik ben nu al onder de indruk, iets compleet anders. Nu nog een mooie rode Japanse esdoorn en grint en dan is het al bijna klaar! :favorite:

Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
@Narwal: Die rode esdoorn heb ik in gedachten, de setting is een grote rode boom in een open vlakte met een grindplein er rond met rode bladeren op de grond.
@William: wat mijn gevoel zegt hier dat vooral kleine locs met details op hun plek gaan zijn, Epoch 1 of 2 max. De stellen zullen zelfbouw zijn met een basic met houten banken bv.
@Ronald: Ja die 2-rail had ik al eens over gedacht omdat je dan sporen vloeiender kan leggen, recht is niet perse altijd recht, er kan een knik inzitten, dat gaat moeilijk met deze marklin rails.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
We hebben hier nog wat tijd gehad samen met mijn fantasie en ingevingen en ik wou een "levendigere" muur aan het tempelhuisje.
Als resultaat kwam dit uit de bus:




Ook heb ik nog wat "lianen" aan de bomen die op de rotswand groeien gehangen, het resultaat aan de zijkant in zijn geheel


Nu is het denken wat ik zou doen met de helling, na het tempelhuisje.. waarschijnlijk zal er wel iets binnenkomen in het midden van de nacht, mijn verstand kennende..
En ja ik heb een stuk van een brugje een bruin gebeitste kleur gegeven, rara wie hem terug kan vinden.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
 B) Ik ben nooit in Japan geweest, maar je lijkt het sfeertje helemaal gevangen te hebben, erg mooi, het word mooier en mooier. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Gisterenavond de laatste kant zowat afgewerkt en hierbij is het tempel complex scenery klaar.
Er zouden nog tempel poorten moeten bijkomen maar ik ben aan het beslissen welke van de 5 die ik heb ik hier ga plaatsen.

Hieronder wat laatste sfeer foto's en geheel foto's:
Sfeer foto's:










Geheel foto's



Het volgende projectje ligt al klaar, hier gaan niet perse gebouwen opkomen, eerder een "groene heuvel/berg"


Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Hallo Jo,

De voor ons "Japanse sfeer" zit er helemaal in  en het is erg mooi aan het worden :thumbup:
Wat betreft eventuele flauwe bochten voor de rails; je kunt ook de tegenbochten van de slanke wissels gebruiken en ook bijvoorbeeld een halve R2 ( of daar een korter stuk van; 24206 en 24207 ) en voor langere stukken R5.

Grtz Tony
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Sterker nog: als je flauwe bogen zoekt zijn er op het web een aantal voorbeeld te vinden hoe je C-rails hiervoor kunt bewerken. In een notendop:

- Bedding inzagen tot de railstaven;
- Middenleider doorzagen;
- Railstaven losmaken;
- De middenleider met een draadje doorverbinden;
- De rails in de boogstraal leggen die je wil;
- De rails testen;
- De rails vastleggen;
- De bedding extra ballasten (daar waar de zaagsnedes zitten).

Groeten,
William
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
En de vloeiden witte schelp is stilaan aan het veranderen.. eerst ging het verder als een gigantische bruine "cake".
Vandaag nog wat details gezet op dit stukje, en ook dit is het eerste stuk zonder 1 stuk metaal draad in de funderingen.
Opbouw is gipsverband, laagje gips en sculptamold laagje en den de bruine verf.

Dit stukje eiland zou een wildernis moeten zijn dat geïsoleerd is van al de rest en natuurlijk met een klein rustig plekje..
Na verschillende "brain farts" en gekke ideeën had ik het idee dat dit een wildere, overgroeide en rode setting zou hebben, met de naam "Akai Jajima"



Dus al wat foto's van de transformatie..
Overzicht:



En wat detail foto's







Wat hier nog bijkomt, geen idee, her en der nog wat struiken waar nog wat bruin zichtbaar is.

En voor het Tempel eiland is er nog een verassing op kost, de elektriciteit is al wat gemaakt.
Voorproevertje:


Groeten, Yo

Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Dat is mooi gelukt! Het ademt zeker de Japanse sfeer. Vooral het stuk met de rotsen vind ik erg geslaagd. Ik twijfel nog een beetje over de plaatsing van de bomen maar ik kan ook niet zeggen hoe het anders zou moeten.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Ik vind het heel mooi gedaan, maar ik vind het rond de pagode nog wel erg kaal
al de pagodes welke ik de laatse twee jaar heb bezocht( wel in Vietnam) die hadden allemaal in de tuin bakken met bonsaistaan
en dan vaak niet die kleintjes die wij kenne maar redelijk grote

Gr Ed


Ps Dat wil niet zeggen dat het niet mooi is maar alleen rond de pagode erg kaal
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Vandaag nog wat verder gedaan aan een nieuw stuk met de ruwe opzet van de berg.
Deze rots zal de toegang naar het tempel complex verlenen via een boog brug over de spoorweg.
De wandel weg naar beneden gaat via de zijkant en een bepaald moment de rots in en onderaan aan het meer weer uitkomen.



Misschien komt er nog een kraan bovenop het rotplateau om goederen via de kraan naar de bovenste laag van de rots te krijgen.
Vandaar zal de lading uiteen gehaald worden om via de trappen naar het tempelcomplex te geraken.

Morgen eens kijken om de eerste laag gipsverband aan te brengen en eventueel wat sculptamold zodat we weer zo een bruine cake hebben.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Lid sinds: 2019

Robots are taking over!

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Leuk om je draadje te lezen. Zeker omdat het eens een ander landschap is wat niet vaak tegen komt op het forum. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
En vandaag een kleine update van de roze/gele isolatie blok dat een klif moet voorstellen.. na wat verloop van tijd.




Nu de boel wat laten drogen en dan de andere kant nog iets unieks voor bedenken.


Met het verlengde weekend mogelijk morgen weer wat updates  :)
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Die ene kant vind ik zeer geslaagd  :)
Ik ben benieuwd wat je aan de andere zijde gaat maken.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
En we zijn al iets verder geraakt, straks eens kijken of ik wat bomen kan bijmaken.


Wat sfeerbeelden




Bovenop komen wat boven bij, onderaan nog wat groene bermen.
Ook her en der nog wat klein groen bedekking eventueel wat gele struiken zoals boven de deuropening naar de grot
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Ambitieus plan, dat Japan! Je kunt je er goed mee redden zo te zien, het resultaat is heel geloofwaardig!
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Dankzij een langdurige regenvlaag hebben we wat bomen kunnen maken en die ene flank kunnen afwerken.
Het stuk klif is 3/4 af, de onderkant zal gebeuren als het meer voltooid is.

Wat sfeerbeelden van "Kiiroi sentō"







Het spoor door de kloof (waar al wat track bedding ligt)






En de drie "eilanden" bijeen:
Links: "Akai Jajima" , center: "Kiiroi sentō" en rechts: "Tengoku no mon"


Wat volgt is het meer.. "Shizukesa"
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Super mooi gemaakt. Staat hoog op mij  verlanglijst om  ooit eens naar Japan te mogen. Ben wel  nieuwsgierig naar de Nederlandse betekenis van de eilanden  :)
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
@peterp Thanks voor input, af en toe een fijn woordje maakt het leuker  :)

Wel hoe mooi de eilanden op zich zijn, des te meer dat multiplex dennen track bedding afsteekt..
En vandaag was ik dat wat moe, natuurlijk een weekje over liggen denken wat waar en hoe en ik wou toch voor een natuurlijke look gaan.
In Japan in die tijden hadden ze niemand rondlopen die met vergif overal aan het sproeien was  ;D
Ook dan een bus houtlijm en duimspijkers gekocht en de trackbedding overal geplaatst en de sporen vastgezet met fijne nagels her en der.
Een testritje later en alles was leuk in orde voor de loc met wat rijtuigen.

Dus het tempelgebouw was als eerste aan de beurt met de kloof en er is een brugje gekomen naar het tempelgebouw.






Tussen "Kiiroi sentō" en  "Akai Jajima"



Verder zal ik meer aan de randen bezig zijn, tunnel maken daar een platform of andere voorzien.
Best aangenamer om naar te kijken nu er toch al een uniform deel is en men treintje kan weer rondtuffen.

Groeten, Yo
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
zo mooi gemaakt
dat slingerspoor loopt schitterend tussen de bergen/rotsen door
heel mooi gemaakt

Gr Ed
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Japanser dan Japans kan het al bijna niet. Heel mooi gemaakt.
とても美しい    (Totemo utsukushī).
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Japan gebruikt kaapspoor (1067 mm). Behalve de Shinkansen lijnen, die op normaalspoor (1435 mm) rijden.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
En we hebben nog wat verder kunnen werken, mits door een watertoren en pompen dat ik nog gevonden had in de kast.
Een leuk hoekje waar de loc zich kan bijvullen met water en een extra uitgang voor het tempelcomplex.

Even een voorproevertje


Cheers Yo
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Vandaag was de sulptamold droog en zijn we weer bezig geweest.
Het is nog niet volledig af, nog wat details maar ik wacht op wat voorraad om zaken te maken.

De blauwe achtergrond is om wat te experimenteren wat er over heel de lengte het best zou komen



En een closeup


Groeten,

Yo

Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Citaat van: MrAdmiral op zaterdag 03 juli 2021, 18:02:58
De blauwe achtergrond is om wat te experimenteren wat er over heel de lengte het best zou komen

Ik zeg "doen". Het ziet er prima uit en geeft een heel natuurlijk totaalbeeld vind ik.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
En nog wat details bijgezet..




Overzichtje


De tunnel afwerken komt eraan als de lijm droog is en er een nieuwe dag is  ;)

@1200Blauw: De blauwe lucht is inderdaad een blijver. Voor het tempelcomplex zijn achtergrond denk ik aan mount fuji, blauwe achtergrond zou ik een 70cm hoog maken.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Citaat van: MrAdmiral op zaterdag 03 juli 2021, 23:03:06
Voor het tempelcomplex zijn achtergrond denk ik aan mount fuji, blauwe achtergrond zou ik een 70cm hoog maken.

Dat zou ik dan weer niet doen, om een paar redenen:
1. Door een object in de achtergrond te zetten fixeer je het standpunt van de kijker. Je kunt dan namelijk nog maar van één hoogte naar de baan kijken, op iedere andere hoogte gaat de achtergrond er onnatuurlijk uitzien omdat het perspectief niet meer klopt. In werkelijkheid beweegt namelijk de horizon schijnbaar met je mee. Ben je heel laag, dan staat de horizon ook laag; ben je heel hoog, dan staat de horizon ook hoog. In iedere foto is namelijk de horizon ooghoogte. Bekijk voor de grap maar eens een stel foto's waarop je de horizon kunt zien en je zult naar mijn verwachting tot dezelfde conclusie komen.
2. Het aantal dagen dat Mt. Fuji in werkelijkheid per jaar te zien is is verwaarloosbaar klein. Daarom is het tonen van een wolkenlucht veel realistischer.

Uiteindelijk is het natuurlijk jouw baan, dus jij beslist. Daar heb ik gezien je resultaten alle vertrouwen in (ik doe het je nog niet na) :) :thumbup:
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Dat ziet er sprookjesachtig mooi uit hoor.Compliment.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
@1200Blauw: Inderdaad, de vrouw zei ook al blauwe achtergrond met schapenwolkjes hier en daar  :)
Thnx Wimpiuetje & alle andere mede forummers

Dankzij een levering van de pakketjesman gisterenavond nog wat kunnen verder werken aan de verlichting van de pagode.
En ook nog 2 gebouwen bijgemaakt waarvan er al eentje zijn intro doet hieronder. Het andere is onderdeel van een groter geheel  :D





Groeten,

Yo
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
En ondertussen wat tijd gevonden om de basis te leggen van het 4de stuk van de scenery.


In het achterste stuk komt een hoeve, het dak van de hoeve gaat nog een laagje "stro" bovenop krijgen om het wat beter te maken.


Het iets nettere gebouw komt aan de andere kant, eventueel aan de vijver, maar daar ben ik nog niet aan uit.

Verder van de hoeve weg een glooiend akkerland met een rivier dat erdoor kronkelt.
In de voorste bocht komt een houten spantenbrug om de rivier door te laten wegvloeien naar het meer aan de voorkant.

Als de lijm en pur wat uitgehard hebben dan kan ik wat meer uitsnijden met men hotwire en mes.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
En we zijn weer wat bezig geweest met spuitschuim, messen, verf en ijzerdraad..



Een aantal dagen later al de basis gemaakt, bomen skelet gedraaid en wat gras gestrooid.
Het overzicht:


Wat details:





Morgen nog wat een hekwerk rond het gele "gras" gedeelte.
De bomen wat aandikken en bladgroen geven, al de klimplanten op de rotswanden laten afhangen
En dan in de hoeve zien wat licht te zetten (hoeve nog niet zichtbaar op de foto's)
Ook nog her en der gras strooien... we zijn er nog niet


Groeten!
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Vandaag nog wat kunnen verder prullen met de details, grassen, muurbeplanting, mos, zandpad enzo.
De hoeve en zijn moestuintje:





Het kleine woonhuisje


En een breedhoek foto


Morgen de bomen afwerken en plaatsen, dan op naar de kleine details zoals hekken, stenen muurtjes ea detailtjes.
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
In mijn ogen weet je de Japanse sfeer prima te vatten! Ik zou zo weer terug willen...

Ik heb alleen nog weinig locjes gezien (T3, T8, dat soort dames). Zijn daar al updates over te melden?

Groeten,
William
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
De foto's ( en vorderingen natuurlijk ) zijn telkens om te smullen, Jo  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Hallo Jo,

Wordt weer mooi. Ik blijf het geweldig vinden om dit hier te zien! :thumbup:

Wat ik ook een mooie combinatie vind is jouw Japanse baan, samen met de Japanse scheepsmodellen voor die groene muur! Dat geeft een mooie luxe strakke uitstraling! Kortom: Ik zou er geen blauwe lucht met wolkjes achter plakken maar proberen een mooi geheel te maken met bovengenoemde onderdelen! :D

Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
@Laenderbahn027 aka William: Ik zoek loc modellen (als jij weet waar ik zo locs kan bestellen) wel van de vroegere stoomlocs (wel 3 rail van marklin)