Nieuws: Treinenplaatjes in je onderschrift? Dat kon al!!! Maar nu ook speciaal voor het 15-jarig bestaan van het 3railforum!!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
Peter J. en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie  (gelezen 4007 keer)

frasion

• Toffe Gast
  • *
  • Alles rijdt op rolletjes
Re: Baan & Scenery: Japan, start industriële revolutie
« Reactie #50 Gepost op: maandag 05 april 2021, 20:49:34 »

ziet er goed uit!

johank

• Nieuwe Gast
« Reactie #51 Gepost op: dinsdag 06 april 2021, 15:25:29 »

De drie boog brugjes zijn zelf gemaakt met balsa hout, brug balken zijn 5mm dik, de planken 1mm dik en 2mm breed.
Welke kleur ik deze zou zetten ben ik nog niet uit.. rood of een grijs..  :-\

Als U in het Japanse thema wil blijven dan zeker niet rood.
De (Oosterse) rode bruggen komen voor in China.
« Laatst bewerkt op: dinsdag 06 april 2021, 15:41:30 door johank »

MrAdmiral

• Beginnende Gast
« Reactie #52 Gepost op: woensdag 07 april 2021, 17:30:38 »

Vandaag en gisteren nog wat groen kunnen bijstrooien en nog een gebouwtje gemaakt.

Het gebouw dat bij de pagode hoort, zowat het tempelhuis.

Dan het groen rondom en op het plateau waar de pagode komt.

Op het stuk rechts beneden van de pagode gaan berkenbomen komen eventueel het tempelhuisje maar nog niet zo zeker van.
Tempelhuisje is vrij groot met 14,5 op 14,5cm.

Op de foto's is het gras pas gestrooid dus ik moet her en der nog opzuigen met de stofzuiger.

@Johank: inderdaad, de rode bruggen is een fashion item van china. deze zullen bruin/grijs worden.

MrAdmiral

• Beginnende Gast
« Reactie #53 Gepost op: zaterdag 17 april 2021, 14:27:16 »

Vandaag nog wat benodigdheden gaan halen zoals statisch gras en van alle soorten groensel en de flanken van het tempelcomplex wat afwerken.

Wat sfeerbeelden

Hopelijk heb ik iedere avond wat tijd om stukje per stukje van de flanken te bedekken en het geheel eens erna op zen plek te kunnen zetten.
Het idee om het zo groen mogelijk te houden komt goed tot zijn recht.

Qua rollend materieel (loc's en trein stellen) heb ik niet veel kennis.
Kan ik jullie vragen welke loc en treinstellen bij dit tijdsperk horen en ook nog eens mooi zijn om naar te kijken  :D
Het moeten geen meters lange stellen zijn hoor. Wat ik in gedachte had waren 2 goederen locs en 2 personen locs met  " tot 5 kleine stellen max.

Tot zover de vooruitgang, tot later.  :)

Hanzi

• Stamgast
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
« Reactie #54 Gepost op: zaterdag 17 april 2021, 14:48:09 »

Ziet er fraai uit :thumbup:. En terwijl ik naar de foto's zat te kijken vroeg ik me al af wat voor treinen daar zouden gaan rijden; even later las ik dat jij je dat ook afvroeg :D.
Japanse revolutie, dan zitten we eind 19e eeuw en wat reed daar toen rond??? Dat is een studie die je eerst zou moeten maken. Marklin heeft daar sowieso niets voor. Maar misschien wel iets wat er een heel klein beetje op lijkt en wat je vervolgens kunt "verjapansen". En anders toch uitwijken naar andere (Japanse?) merken als die al iets zouden hebben uit dat tijdperk; en dan is t waarschijnlijk 2-rail. Het aanbod zal niet ruim zijn vrees ik, maar ik ben wel benieuwd wat t wordt!
Succes met verder bouwen en de speurtocht naar historisch Japans materieel!
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

The MaSt

• Stamgast
  • Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)
« Reactie #55 Gepost op: zaterdag 17 april 2021, 18:23:07 »

Misschien is deze Rail Away aflevering iets? Gaat over Japan en ze beginnen met een stoomtrein! En wellicht is hiero ook nog wel wat te vinden. Staan ook modeltreinen in schaal 1:80 (waarom houdt bijna geen 1 fabrikant 1:87 aan?!? Tis altijd of 1:87, of 1:100 en nou heb je ook 1:93,5 en in Japan 1:80?!?!?  :roll: :question:
 Succes en ik ga dit draadje zeker volgen; het begin ziet er al goed uit!

Gegroet,

Mart
« Laatst bewerkt op: zaterdag 17 april 2021, 18:36:28 door The MaSt »
Bezig met zijn digitale Duitse TP III modulebaan op te bouwen

De Wispeltuurder van het forum

Hanzi

• Stamgast
  • BLIJ dat ik analoog RIJ
« Reactie #56 Gepost op: zaterdag 17 april 2021, 18:45:29 »

En aan het begin van de Rail Away aflevering zie ik toch echt rode brugleuningen :warning:.
Groetjes, Hans.

M-rails; analoge besturing; deels relais-geautomatiseerd; geen tijdperk als er maar M****** op staat.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.0

Jongslog

• Stamgast
  • Zwitserland fan
    • www.jongslog.nl
« Reactie #57 Gepost op: zaterdag 17 april 2021, 18:45:51 »

Ziet er heel goed uit. Mooie zelfbouw. Wat betreft de Japanse treinen heb ik ook geen idee. Wat is je beweegreden om voor dit Japanse tijdperk te kiezen? Ik ben wel benieuw waarom je dit thema het gekozen.

The MaSt

• Stamgast
  • Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)
« Reactie #58 Gepost op: zaterdag 17 april 2021, 19:23:28 »

En aan het begin van de Rail Away aflevering zie ik toch echt rode brugleuningen :warning:.

Niet gezien, ik val altijd in slaap na het intro van Rail Away  >:-D

geintje
Bezig met zijn digitale Duitse TP III modulebaan op te bouwen

De Wispeltuurder van het forum

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #59 Gepost op: zaterdag 17 april 2021, 19:33:51 »

hoi,

Tja.. wat wil je precies? Met Märklin zit je voornamelijk "Europees". Een heel klein beetje Amerikaans.

Qua rollend materieel (loc's en trein stellen) heb ik niet veel kennis. Kan ik jullie vragen welke loc en treinstellen bij dit tijdsperk horen en ook nog eens mooi zijn om naar te kijken  :D
Het moeten geen meters lange stellen zijn hoor. Wat ik in gedachte had waren 2 goederen locs en 2 personen locs met  " tot 5 kleine stellen max.

Bij andere merken kan je wel Japanse treintjes vinden. Ik had het al in een ander draadje genoemd. Het is eigenlijk allemaal 2rail.

Als je een H0 of N model zoekt dan kom je mogelijk bij een Japans merk alla Kato en Tomix uit. Zie ook Japanese Model train manufacturers. O ja: Eigenlijk alleen maar 2-rail  :)

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

MrAdmiral

• Beginnende Gast
« Reactie #60 Gepost op: zaterdag 17 april 2021, 21:30:04 »

@Hanzi, Ronald,: Ja voor locs zal ik eerder een japans model moeten onderzoeken en een marklin loc aanpassen of eentje van japan bestellen en die behuizing op een marklin loc zetten. Zover ik gevonden heb zijn het vooral britse locs die daar rondtuften in het begin.

Waarom het japanse thema.. wel genoeg banen over NL en BE en FR en DE maar daarbuiten moet je al gaan zoeken om wat te vinden.
Plus ik wou wat artistieke vrijheden als het op landschappen aankwam en had van het begin een idee in het hoofd van hoe en waar.
Het enigste vervelende is dat dat idee continue van vorm veranderd in men hoofd.

MrAdmiral

• Beginnende Gast
« Reactie #61 Gepost op: zaterdag 17 april 2021, 21:36:34 »

Vandaag nog een ingeving gekregen met wat te doen met die "saaie" bruine wand onder de pagode.. en ineens kwam het eureka moment.. bomen die uit de bergwand groeien en de bergwand met een hele hoop groen variëteiten bedekken en hieronder het resultaat.

Een overzicht hoe het nu is

Als mijn berekening correct is zal de trein onder die bomen doorrijden die uit de rostwand groeien.

ronaldk

• Stamgast
    • H0: Bouw van mijn baan
« Reactie #62 Gepost op: Vandaag om 10:01:56 »

hoi,

Ja voor locs zal ik eerder een japans model moeten onderzoeken en een marklin loc aanpassen of eentje van japan bestellen en die behuizing op een marklin loc zetten. Zover ik gevonden heb zijn het vooral britse locs die daar rondtuften in het begin.

Je kan nog overstappen op 2-rail. Dat gaat je leven in het opzicht van materieel een stuk makkelijker maken.

Groet Ronald.
De bouw van Poggendam: Op het 3railforum en BNLS-forum

Laenderbahn027

• Stamgast
« Reactie #63 Gepost op: Vandaag om 14:35:07 »

Als je je fantasie de vrije loop laat: een voorbeeld van “status” in Japan is een linksgestuurde auto. Ook al rijdt men links in plaats van rechts. Deze auto’s worden uit Europa geïmporteerd.

Dus waarom dit niet doorvoeren met de locs? Jouw “K.J.E.V”, of “Société National de Chemin de Fer Japonais” kan, bij wijze van status, Europese locs geïmporteerd en in gebruik hebben?

Je landschapsbouwkunsten zijn top! De Japanse sfeer is er helemal  :thumbup:

Groeten,
William
William
Favoriete quote: "We stoppen niet om met treintjes te spelen omdat we oud worden. We worden oud omdat we stoppen om met treintjes te spelen." (Als gezien bij Willies Modelbouw, Eindhoven)

narwal

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #64 Gepost op: Vandaag om 15:54:29 »

Hallo Admiraal,

Japanse treinen, behalve de nieuwste hogesnelheidstrein, ken ik niet.

Maar Japanse tuinen vindt ik geweldig! Ik zou zeggen: vergeet de rails maak een mooi Japans landschap op schaal H0. Ik ben nu al onder de indruk, iets compleet anders. Nu nog een mooie rode Japanse esdoorn en grint en dan is het al bijna klaar! :favorite:

Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III. YouTube: Narwal BDS
Pagina's: 1 [2]   Omhoog